Testimonial Bella Dita

Hans Gijbels, steun achter de schermen van Bella Dita

Stéphanie Houwaer is al meer dan dertien jaar gepassioneerd
voor schoonheidsverzorging. In 2013 zag ze haar grote droom in vervulling gaan en werd ze zaakvoerster van haar eigen schoonheidsinstituut: Bella Dita. Om klaar te zijn voor de uitdagingen van de toekomst en de groei van het instituut alle kansen te geven, verhuist Bella Dita binnenkort naar een nieuwbouw. De ideale gelegenheid om ook voor een vernieuwend concept en een professionele branding te gaan. Daarom volgde ze samen met haar man en klankbord Hans Gijbels het businesstraject van OpmerKelijk.

Hans Gijbels: “Bella Dita is op dit moment nog gehuisvest in ons appartement, maar binnenkort verhuizen we naar een nieuwbouw met ongeveer 100 vierkante meter commerciële ruimte. We hebben echter niet alleen de ambitie om onze beschikbare oppervlakte te vergroten; ook onze omzet moet mee naar omhoog. Ik heb zelf commerciële communicatie gestudeerd en geloof dus heel erg in de meerwaarde van een sterke branding en een uniek concept. Ik kon Stéphanie overtuigen om samen het businesstraject te volgen, omdat Katlijn gespecialiseerd is in de begeleiding van vrouwelijke ondernemers en haar dienstverlening mij heel erg aansprak.”

Onderscheidende factor

Hans en Stéphanie waren een beetje ongerust dat het onmogelijk zou zijn om een onderscheidend concept te vinden voor een schoonheidsinstituut: “Katlijn heeft een bijzonder concept bedacht dat helemaal bij Stéphanie past. Bij Bella Dita krijgt iedereen een behandeling op maat. Nu, dat beweert elk schoonheidsinstituut natuurlijk. Maar dankzij het check-care-cure-concept is dat bij ons ook echt het geval. De basis van je schoonheidsbehandeling is een check van de huidige situatie en een analyse van je behoeftes of problemen. Op basis daarvan werkt Stéphanie een behandeling op maat uit die erop gericht is je natuurlijke glamour te laten stralen. Dat is de onderscheidende factor van ons schoonheidsinstituut.”

Veel vertrouwen

“Het brandingplan dat we na het traject ontvingen, is een lijvig document. De aanpak van Katlijn is heel stapsgewijs. Bij elke sessie krijg je opdrachten. Door tijdgebrek hadden wij niet de mogelijkheid om ons te focussen op het grotere geheel. Toen we samen met Katlijn het brandingplan doorliepen, hadden we dus echt een aha-moment. De puzzelstukken begonnen in elkaar te passen. Ik ben sceptisch van nature, maar heb heel veel vertrouwen in dit brandingplan.”

Knetterende gesprekken

“Als je intensief met iemand samenwerkt, gebeurt het al eens dat je van mening verschilt. Ik heb soms knetterende discussies met Katlijn gehad. Maar dat moet kunnen. Het leidt alleen maar tot een beter resultaat. Katlijn, Stéphanie en ikzelf zijn heel open. Elke discussie werd altijd snel uitgepraat. Het was trouwens ook heel fijn om het traject samen met Stéphanie te volgen. De gesprekken met Katlijn, de opdrachten en het denkwerk hebben ons ook als koppel dichter bij elkaar gebracht.”

Zeer hulpvaardig

Katlijn helpt waar ze kan. “Op dit moment heeft Stéphanie eigenlijk te veel werk voor één persoon. En dan komt de vraag of een aanwerving aangewezen is. De vrees is dan dat te veel werk voor één toch niet genoeg werk is voor twee. Katlijn heeft ons professioneel advies gegeven. Ze heeft zelfs met onze potentiële medewerkster gesproken om te kijken of die bij ons en onze zaak past. En ze heeft ons ook in contact gebracht met andere ondernemers in haar netwerk die ons zouden kunnen helpen. Kortom: ik kan haar begeleiding zeker aanraden.”

www.belladita.be

Wil je ook een uniek concept en sterke branding voor je zaak? Laat je dan begeleiden door OpmerKelijk! Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend intakegesprek.

Plaats een reactie

Je email zal nimmer op deze site vertoond worden, noch met anderen gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*
*