Testimonial Giva

Annelies en Guy, zaakvoerders van Giva

Giva is een detailhandel in bureaumateriaal en relatiegeschenken én een drukkerij. De zaak van Annelies en Guy Vandersanden kleurt de persoonlijke en professionele momenten van hun klanten met uitzonderlijke cadeauartikelen, lederwaren en drukwerk. Omdat die dubbele entiteit verwarring creëerde en Giva zich als één sterk merk aan de buitenwereld wilde presenteren, klopten Annelies en Guy bij Katlijn aan. Het resultaat? Een duidelijke profilering, gelukkige ondernemers én meer winst.

Annelies: “We merkten aan reacties van klanten dat de combinatie van een winkel en een drukkerij vreemd overkwam. Onze naam was Drukkerij Giva en klanten konden het winkelverhaal moeilijk plaatsen. Daarom wilden we van die twee aparte bedrijfsactiviteiten een eenheid maken. Dat bleek gemakkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig konden we op de hulp rekenen van Katlijn om onze zaak als een sterk en eenduidig merk te profileren.”

Moeilijke start

De eerste sessies verliepen niet van een leien dakje. Annelies: “In het begin hebben Guy en ik ons weleens de vraag gesteld of we wel op onze plaats zaten. Katlijn is een experte in branding, en onze verwachtingen lagen meer in de richting van businessplannen en strategische beslissingen. We wisten dus niet meteen waar Katlijn naartoe wilde. Maar we ontdekten snel dat eerst ons merk en onze missie helemaal duidelijk moesten zijn vooraleer we aan onze strategie konden werken. Na de derde sessie beseften we dat het helemaal goed zou komen. Dat was de sessie waarin Katlijn onze merkidentiteit helemaal in kaart had gebracht en met onze nieuwe naam en slogan op de proppen kwam: ‘Giva, ga in vertrouwen voor anders’. Dat vat helemaal het gevoel dat wij onze klanten geven en communiceert de persoonlijke benadering waarvoor wij staan.”

Efficiënte aanpak

“Wanneer je met Katlijn samenwerkt, moet je ook zelf aan de slag. Je krijgt opdrachten en oefeningen die je doen doordringen tot de essentie van je zaak en je ondernemerschap. Katlijn werkt echt in de diepte en op maat van je bedrijf. Dat was in het begin niet evident. Ik heb meer dan één keer aangegeven dat ik niet goed wist hoe ik de zaken moest aanpakken. Maar net dan bewees Katlijn haar waarde en nam ze ons op sleeptouw. Ze kauwt niet alles voor maar laat ook heel veel uit jezelf komen, doet je echt nadenken en laat je de dingen benoemen. En dat is een aanpak die werkt. Mijn man zat al 37 jaar in het vak en dan zit je onvermijdelijk een beetje vastgeroest in een werkwijze. Het gevolg? We lieten opportuniteiten liggen. Door met Katlijn samen te werken, zijn onze ogen opengegaan. We weten nu waarvoor we staan en kunnen onze boodschap ook helder communiceren. Dat zou zonder haar nooit gelukt zijn.”

De kortste weg naar een sterk merk

“Ik ben ervan overtuigd dat een businesstraject bij OpmerKelijk de kortste weg naar een duidelijke profilering en een sterk merk is. Je krijgt een brandingplan op maat dat alle handvatten voor een sterke profilering voor je bedrijf bevat. Het biedt je een stevige basis om op te bouwen en is een constante geheugensteun. Katlijn geeft je ook veel tips die je onmiddellijk in de praktijk kunt toepassen. Zo hebben we ons briefpapier, en onze naamkaartjes en zakjes aangepast. Daar stond vroeger ons logo niet op. Sinds die verandering hebben we gemerkt dat onze zichtbaarheid erg is toegenomen. Op advies van Katlijn delen we onze etalage nu ook in een duurder en een minder duur segment in, waardoor we veel meer mensen bereiken. En al onze inspanningen lonen, want we staan op dit moment op 39 procent meer winst in vergelijking met vorig jaar. Je moet het natuurlijk zelf doen en aan de slag gaan met het advies dat je krijgt, maar Katlijn heeft hier onmiskenbaar een belangrijk aandeel in.”

De ideale consultant

“Katlijn is een ontzettend professionele consultant die heel erg begaan is met de mensen die ze begeleidt. Ze leeft met je mee, en staat met hart en ziel achter wat ze doet. En dat merk je aan alles. Ze is echt in de wieg gelegd om ondernemers te begeleiden. Ik heb haar diensten dan ook al aan anderen aangeraden. Want zij heeft ons met minder middelen veel meer doen bereiken!”

www.giva.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend intakegesprek.

Eén reactie

  1. Geplaatst op oktober 28, 2015 om 08:11 | Permalink

    Schitterend. Ja ik heb ook een bijna dergelijke ervaring. Alleen ik wist in het begin al dat ik goed zat. Ik heb zo een doorstart in mijn zaak gekend. Spijtig genoeg is deze heropstarten even op een lager pitje gezet door een persoonlijk ongeval. Maar door de hype waarin wij ons bevonden is het relatieve verlies in zakencijfers niet zeer groot geweest.
    Danks zij Katlijn heb ik tijdens mijn ongewilde rust heel veel nieuwe plannen gemaakt en sta ik te popelen om ze uit te voeren. Het is een geweldig Opmerekelijk gevoel. dank U Katlijn.

Plaats een reactie

Je email zal nimmer op deze site vertoond worden, noch met anderen gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*
*