TOPdo's versus TOPdon'ts - episode 1

TOPdo’s versus TOPdon’ts: Laat je klantbeleving niet in soep draaien

#episode1

‘Dat moet ik even navragen bij de kok.’ Ik sta er nog altijd van te kijken als ik dit een ober hoor antwoorden op de vraag welke de soep van de dag is.

Investeren in een geweldige TOPklantbeleving? Dat betekent niet alleen investeren in je klanten, maar ook volop investeren in je medewerkers of freelancers. Zij kunnen je klantgerichtheid volledig mee maken of kraken.

Ik geloof bij klantgerichtheid enorm in de combinatie van: weet wat je zegt, zeg niet alles wat je weet en zorg dat je veel weet. Maar – en dat wil ik graag toch even benadrukken – zorg dat iedereen rondom je merk veel weet.

Dus … ik hoef geen betoog over alle ingrediënten die in de dagsoep zitten (weet wat je zegt). Ik moet niet te weten dat er problemen zijn in de keuken omdat er drie medewerkers ziek zijn gevallen, de ober daardoor niet meer wist waar zijn hoofd stond, hij onmiddellijk in zijn schort is gevlogen en daardoor aan de kok vergat te vragen wat de dagsoep was (zeg niet alles wat je weet). Maar ik wil wel dat hij mij gewoon kan vertellen dat er vandaag heerlijk verse paprikasoep op de kaart staat. Simpelweg de essentie. Punt. En … dat er geen balletjes en enkel groentebouillon in de soep zijn gedaan als ik ernaar informeer of deze ‘veggie’ is.

Uiteraard kan je niet alles weten, maar sommige informatie is zo onlosmakelijk verbonden met de bestaansreden van je bedrijf, dat het echt een vreemde, niet-klantgerichte indruk maakt als iemand in je bedrijf dit niet weet. Deze informatie is een gewone ‘vervuller’ in je klantbeleving die je klanten niet extreem tevreden maakt als je het weet, maar wel ontevreden kan maken als je het niet weet.

TOPdo van de week: breng vandaag je vervullers in kaart die iedereen in je bedrijf absoluut moet weten om je klanten een goede beleving te laten ervaren en zorg dat iedereen hier van op de hoogte is.

Wil je aan de slag met je klantbeleving?

>> Lokale shoppers kunnen hier terecht

>> Globetrotters kunnen hier terecht

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy