Peter Willems en Dana Paris, zaakvoerders van Breinvriendelijk

Peter Willems en Dana Paris zijn experten op het vlak van mentaal welzijn. Elk vanuit een andere invalshoek. Terwijl Dana haar strepen verdiende binnen de hr-wereld, kan Peter terugblikken op een rijk gevulde carrière als huisarts. Hun droom was om deze kennis en kunde samen te brengen in één bedrijf dat organisaties helpt om meer dynamische werknemers op de werkvloer te krijgen. Brandingexpert Katlijn van OpmerKelijk werd de architect van hun ondernemersverhaal en bedacht daarbij zelfs hun bedrijfsnaam: Breinvriendelijk.

Echte meerwaarde bieden

Dana: “We zaten er al een tijdje op te broeden: een bedrijf waarin onze complementaire expertises zouden samensmelten, zodat we samen het mentale welzijn van werknemers en organisaties konden verbeteren. Aan losse ideeën geen gebrek. Maar we merkten dat we nood hadden aan structuur, aan een sparringpartner. Die vonden we in Katlijn.

Ons kennismakingsgesprek is me altijd bijgebleven. Katlijn gaat duidelijk niet met iedereen in zee. Ze wil een echte meerwaarde kunnen bieden. Ze gaat daarbij uit van de vraag: wat kunnen we voor elkaar betekenen? Dat gaf ons als potentiële klant een zeer positieve prikkel.”

Keuzes maken, kleur bekennen

Peter: ”Als startende firma kwamen er veel vragen op ons af. Wat gaan we nu eigenlijk precies doen? Waar staan we voor? Hoe gaan we ons onderscheiden van anderen? Het zijn belangrijke vragen die je je moet stellen, zelfs nog voor je aan je businessplan begint. Katlijn bundelde deze waslijst aan vragen in haar avontuurlijke brandingtraject.”

Dana: “Tijdens de sessies gaf ze ons verschillende ‘huistaken’. We leefden echt van deadline tot deadline. Zo werden we helemaal in ons traject ondergedompeld. Je voelt dat je constant aan je plan bouwt. Een plan dat Katlijn zelf nog eens extra versterkt en voortdurend in vraag stelt. Als sparringpartner is Katlijn bijzonder kritisch. Ze durfde het ook oneens te zijn met ons.”

Peter: ”Op die manier kom je tot de juiste keuzes en beken je een duidelijke kleur. Na je traject heb je een goed onderbouwd document in handen. Dat bespaart je achteraf enorm veel tijd. Ik vergelijk dit brandingtraject met het bouwen van een huis. Het plan dat je vooraf opmaakt, is van enorm belang. Katlijn is in dit verhaal de meedenkende architect op wie je je ideeën loslaat en bij wie je altijd te rade kan gaan met je vragen. Ze helpt je om je doelen te bereiken.”

Het uitkristalliseren van ons concept

Peter: “Eén van die doelen was een helder concept ontwikkelen. Katlijn zorgde voor een duidelijke structuur en een juiste verwoording van ons verhaal. Ze ging daarnaast nog een belangrijk stapje verder door voortdurend de vraag te stellen: wat wil de klant? Net die benadering vanuit de klant gaf ons een nieuwe kijk op onze business en ons concept.

Bij Breinvriendelijk werken we nu met drie pijlers om ons doel – dynamische werknemers in een bedrijf – te bereiken. Ten eerste het breinvriendelijk ontwikkelen van de organisatie, waarbij we ervoor zorgen dat werknemers met plezier komen werken, optimaal kunnen presteren en welzijn brengen binnen de organisatie. Ten tweede het breinvriendelijk ontplooien van je persoon, waarbij we mensen leren leven en handelen naar hun innerlijke levensdoelen en de match checken met de organisatie voor wie ze werken. En tot slot het breinvriendelijk onthaasten met anderen in onze breinvriendelijke academy. Hier bieden we een omgeving midden in de natuur als ontmoetingsplaats om inspiratie op te doen en tot rust te komen.”

Een netwerk dat dezelfde taal spreekt

Dana: “Katlijn is echt doordrongen van je business. We deden dit traject dan ook echt met z’n drietjes. En ons nieuwe derde teamlid had heel wat troeven: haar enthousiasme, expertise, creativiteit en kritische zin zijn echt uniek. De betrokkenheid van Katlijn stopt trouwens niet wanneer het traject afgerond is. Ook nadien kan je altijd op haar rekenen.

Wat ik persoonlijk ook heel handig vind, is het netwerk rond Katlijn. Uiteraard ben je helemaal vrij om dit netwerk al dan niet te gebruiken, maar je merkt wel dat het stuk voor stuk uit mensen bestaat die het gewoon zijn om met een brandingplan te werken. Ze spreken dezelfde taal en nemen bij de minste twijfel zelfs direct contact op met Katlijn.”

Een must voor elke onderneming

Peter: “Eigenlijk zou iedereen die met een zaak start, deze oefening moeten doen. Het bespaart je achteraf enorm veel tijd. Je leert trouwens door dit brandingtraject om echt na te denken over je zaak. En dat is heel belangrijk.”

Dana: “Ik heb Katlijn al aangeraden aan andere ondernemers. En ik ben sowieso van plan om dit traject opnieuw te volgen om de x aantal jaar. Het is een manier om mezelf terug te prikkelen en te doen groeien.”

www.breinvriendelijk.be

Streef je voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding met de hulp van een creatieve branding expert? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Doreen D’hondt en Sarah Bernaers, zaakvoersters van Tweedraads Advocaten

Doreen D’hondt en Sarah Bernaers zijn twee advocaten die sinds kort hun krachten bundelen in één advocatenkantoor: Tweedraads Advocaten. Zowel Doreen als Sarah beseften dat ze uit die nieuwe match veel meer konden halen dan een simpel 1+1- optelsommetje. Maar hoe ze hun nieuwe merk moesten lanceren, welke sterktes ze konden uitspelen en welk creatief concept ze nodig hadden om eruit te springen binnen hun vakgebied … daar konden ze niet meteen een antwoord voor bedenken. Gelukkig waren het allemaal vragen waar OpmerKelijk wel raad mee wist.

Een professionele nieuwe start

Doreen: “Ik volg Katlijn al jaren en het kriebelde al heel lang om een brandingtraject te volgen voor mijn business. Als advocate had ik behoefte aan meer afbakening en een heldere visie en richting. Toen Sarah en ik onze ervaring en kennis lieten samensmelten in een nieuw advocatenkantoor, wist ik het meteen: dit is het moment om bij OpmerKelijk aan te kloppen!”

Van een uitdagende vragenlijst naar een duidelijk concept

“Katlijn plakt niet zomaar een brandingplan op je business. Geloof me, er komt veel werk aan te pas. Aan de hand van een hele reeks vragen krijg je een duidelijk en helder beeld van je merk. Vooraf had ik me nooit afgevraagd wat mijn expressieve en functionele kwaliteiten als advocaat zijn. En toch is het belangrijk om deze en andere vraagstukken op te lossen om tot een branding te komen die helemaal bij je past en waarin je jezelf herkent. Katlijn is een meester in het vertalen van deze antwoorden naar een duidelijk concept. Bij Tweedraads Advocaten draait alles nu rond drie creatieve pijlers: we staan voor sterk inzicht met een rode draad, sterk advies tegen de draad in en een sterke vakkennis van naald tot draad. Deze drie troeven komen steeds terug in de zes rechtstakken waarop we ons focussen. De tijd van ‘we doen van alles’ is voorbij. Nu staan we aan het roer van een zaak die gerichte keuzes maakt en afbakent. En dat brengt meer structuur, betere resultaten en veel meer gemoedsrust met zich mee.”

Een naam met inhoud

“Binnen Tweedraads Advocaten splitsen we ons op in de domeinen waar we de meeste expertise in hebben. Zo klopt het plaatje, want Tweedraads staat voor een stevig touw gemaakt van twee draden die in elkaar gedraaid zijn. De naam kwam trouwens van Katlijn. Ze zag hoe Sarah en ik met elkaar omgingen en blijkbaar heeft dat voor de juiste inspiratie gezorgd.

En misschien klinkt ons merk een beetje tegendraads. Dat was precies de bedoeling. We kiezen voor een vernieuwende aanpak binnen de advocatuur: wij brengen structuur en helderheid in het persoonlijke én juridische verhaal van onze cliënten om zo te komen tot één optimale oplossing. Katlijn formuleerde dit ook perfect in onze hoofdslogan: Persoonlijke raad. Professionele leidraad.”

Een OpmerKelijke totaalaanpak

“Katlijn biedt een totale aanpak en net dat is haar sterkte. Ze is buitengewoon creatief, strategisch én commercieel. Zo kom je tot een merk dat bij je past, dat opgepikt wordt door de buitenwereld en dat herkenbaar is. Het blijft plakken bij klanten en ze gaan over je spreken op de manier die je zelf wenst.

Het plan dat je achteraf in handen krijgt, is een echte leidraad. Meer zelfs, als ik ons plan lees, denk ik onmiddellijk: oh, zó iemand zou ik zelf ook als advocaat wensen. Vandaar dat we het ook maximaal gaan inzetten.”

Snappen wat een merk inhoudt

“Ons plan in de praktijk brengen, verliep heel vlot. Katlijn geeft de nodige richtlijnen: van kleurgebruik voor de huisstijl tot de structuur voor de website. Ze kan je ook verder helpen met partners die bijvoorbeeld je logo ontwerpen of je website op poten zetten. Stuk voor stuk zijn het mensen die weten wat een merk inhoudt. Ze gaan veel verder dan ‘het moet mooi zijn’. De focus ligt altijd op het verhaal dat naar boven moet komen, en uiteraard hoort daar dan ook een mooi kleedje bij. Maar dat is niet de essentie.

Katlijn blijft alles ook opvolgen. Zo kunnen wij ons bezighouden met onze corebusiness. We raden Katlijn daarom ook graag aan. Bij haar is je merk in veilige handen. Haar aanpak garandeert een boost voor je business, meer omzet en meer rust als ondernemer.”

www.tweedraadsadvocaten.be

Wil je ook een OpmerKelijke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Sara Smeekens, zaakvoerster van Ludovica

Fotografe Sara Smeekens van Ludovica is gespecialiseerd in spontane fotografie. Mensen die een event, persoon of bedrijf op een authentieke manier in beelden willen laten vatten, kunnen bij haar terecht. Omdat Sara voor haar zaak een professionele branding en een uniek concept wilde, koos ze voor het businesstraject van OpmerKelijk.

Sara: “Ik had al enkele stappen ondernomen om de wereld te laten weten dat ik bestond. Zo had ik bijvoorbeeld een website, maar die was vooral illustratief. Van een vriendin kreeg ik het boek Onderneemster zkt sterk merk. En hoe meer ik erin las, hoe meer zin ik kreeg om met Katlijn samen te werken. Het was duidelijk dat zij de persoon was die ik nodig had voor de branding en het concept van mijn zaak.”

Van brainstorming tot tastbaar concept

De creativiteit en doortastendheid van Katlijn maakte indruk: “De basis van het OpmerKelijk-businesstraject en de aanpak van Katlijn is luisteren. Daar is ze heel sterk in. Tijdens onze brainstormsessies gooide ik mijn wensen, zorgen en behoeftes op tafel. Waarna Katlijn er intensief mee aan de slag ging. Echt knap hoe zij erin geslaagd is om met haar creativiteit van mijn vage ideeën een tastbaar concept te maken en dat te koppelen aan een heldere branding. Ik had bij elk voorstel en idee van haar het gevoel dat het klopte en ben heel blij met de drie pijlers van mijn creatieve concept: Ludovica’s Moment, Verhaal en Plek.”

Waar voor je geld

“Katlijn vertelde me aan het begin van het traject dat ik met een goede branding en duidelijke merkidentiteit snel opgemerkt zou worden. Dat was geen leugen. Zo verscheen er bijvoorbeeld een reportage over een fotoreeks die ik gemaakt heb in Gazet van Antwerpen. De meerwaarde van het businesstraject is echt super. Ik ben heel blij dat ik met Katlijn samengewerkt heb. Als je rekening houdt met de voorbereiding die Katlijn in elke sessie steekt – en die is gewoon af – en met haar creativiteit, expertise en betrokkenheid, dan is het businesstraject zijn geld meer dan waard.”

Sterker in je schoenen

“Katlijn is kritisch, correct, efficiënt en gefocust. Ze doet je echt nadenken over alle aspecten van je onderneming en helpt je om de juiste antwoorden te vinden op belangrijke vragen. Wat wil je wel? Wat wil je niet? Waar sta je vandaag? Waar wil je naartoe? Hoe wil je daar geraken? Wat is je aanbod? Tegen welke prijs? En ga zo maar verder. Het resultaat van die aanpak is dat je sterker in je schoenen staat, als mens én als bedrijf. Ik kan de begeleiding van Katlijn dan ook alleen maar aanraden.”

www.ludovica.be

Heb jij net als Sara hulp nodig om een uniek concept en een professionele branding voor je bedrijf te vinden? Volg dan het OpmerKelijk-businesstraject. Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Marleen Deleu, zaakvoerster van The Flex Academy

Toekomstgerichte oplossingen zoeken voor bedrijven om hun flexibele arbeid te organiseren en het inkoopbeleid voor hun HR-diensten te optimaliseren. Dat is kort samengevat de corebusiness van Flex Academy. Zaakvoerster Marleen Deleu koos er na een lange carrière in loondienst voor om op eigen benen te staan en een zaak op te richten. Omdat ze hulp kon gebruiken bij de uitwerking van haar concept en branding, klopte ze aan bij Katlijn van OpmerKelijk.

Marleen Deleu: “De professionele omstandigheden waarbinnen bedrijven tegenwoordig moeten opereren, veranderen voortdurend. Dat zorgt ervoor dat ze nood hebben aan flexibele structuren en oplossingen om hun arbeid te organiseren. En dat is wat ik met The Flex Academy wil realiseren. Na een carrière van 28 jaar in loondienst, koos ik ervoor om zelfstandig onderneemster te worden. Om die nieuwe stap in mijn professionele leven goed aan te vatten, had ik nood aan ondersteuning en begeleiding bij de conceptualisering en branding voor mijn bedrijf. Het businesstraject van OpmerKelijk zorgde voor het perfecte lanceringsplatform voor mijn nieuwe carrière.”

Meer dan een marketingcoach

“Katlijn is veel meer dan iemand met ervaring en expertise in branding en marketing. Ze is een geïnspireerde, aanmoedigende en geruststellende coach die perfect aanvoelde waarnaar ik op zoek was. Dat ze zelf ook ooit de stap van werknemer naar zelfstandige zette, zorgde voor een extra dimensie. We hebben heel intensief gewerkt aan een duidelijke strategie en branding voor The Flex Academy, maar ze heeft me ook geleerd om op te komen voor mezelf. In het begin was ik aarzelend en wat terughoudend, maar Katlijn heeft me laten inzien dat ik door mijn ervaring best mag zeggen ‘hier ben ik’.”

Een duidelijk kader

Katlijn zet duidelijke kantlijnen uit. Een aanpak die Marleen op prijs stelde. “Katlijn schept vanaf het eerste moment een duidelijk kader. Dit gaan we doen en zo gaan we het aanpakken. Zo weet je meteen waar je aan toe bent en wat er van je wordt verwacht. Ze is ook heel strikt: een afspraak is een afspraak. Maar die aanpak werkt, want hoewel een businesstraject intensief is, vliegt de tijd om. Het enthousiasme van Katlijn werkt ook aanstekelijk. Ze barst van de energie en is echt betrokken bij jouw zaak. En wat heel knap is: alles wat ze belooft, maakt ze ook waar.”

Een uitgebreid netwerk

“Een absolute meerwaarde van de coachings van Katlijn is dat ze ook haar uitgebreide netwerk voor je openstelt. Zo ontmoet je mensen die voor jou en je onderneming een echte meerwaarde kunnen bieden. Als beginnende onderneemster is je netwerk klein, maar dankzij Katlijn kom je snel met de juiste mensen in contact.”

Efficiëntie als sleutelwoord

Efficiëntie en betrokkenheid zijn ongetwijfeld de twee sleutelwoorden in het businesstraject van OpmerKelijk. De professionele aanpak van Katlijn zorgt ervoor dat je tijd en geld bespaart. Ik heb haar coaching dan ook al met overtuiging aan anderen aangeraden.”

www.theflexacademy.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Kelly Duisters, zaakvoerster van Focus Forward

Tien jaar. Zolang liep Kelly Duisters rond met de droom om een eigen zaak te beginnen. Op aanraden van een vriendin nam ze contact op met Katlijn van OpmerKelijk. Het resultaat? Vandaag is Kelly zaakvoerster van Focus Forward en helpt ze als focuscoach professionals en sporters met meditatie-, concentratie- en ademhalingsoefeningen om beter en krachtiger te presteren.

Kelly: “Ik had doorheen de jaren al vaak geprobeerd om mijn ideeën voor een eigen zaak op papier te zetten. Maar ik slaagde er nooit in om dat te doen. Een vriendin van mij kende Katlijn niet persoonlijk, maar had al heel veel goeds over haar gehoord. Ze raadde mij aan om contact met haar op te nemen. Ik wilde klanten uit de zakenwereld aantrekken, dus ik moest professioneel overkomen en een duidelijke branding hebben. En ik wist dat ik hulp nodig had om dat allemaal uit te werken. Ik heb nog enkele maanden koudwatervrees gehad en stelde het eerste contact met Katlijn uit. Die vrees bleek uiteindelijk ongegrond, want mijn keuze om het brandingtraject te volgen was een van mijn beste professionele beslissingen.”

Het mooiste moment

“Katlijn gaat heel gestructureerd te werk, stelt de juiste vragen en gaat met je input aan de slag. De eerste sessies zijn heel persoonlijk. En dat is nodig om het concept te vinden dat perfect bij je past. Haar werkwijze is bijzonder efficiënt. Na de derde sessie slaagde ik er dankzij haar begeleiding, vragen en kritische blik opeens wel in om duidelijk te maken wat ik wilde. Katlijn heeft die informatie vertaald naar een doordacht concept rond de pijlers Focus & Force, Focus & Feel en Focus & Flow. Dat concept sluit helemaal aan bij wie ik ben. De naam Focus Forward is trouwens ook door Katlijn bedacht. Het moment waarop ik die voor de eerste keer hoorde, is het mooiste van het hele traject!”

Heel veel inleving

“Katlijn gelooft echt in jou en je zaak. En dat gevoel geeft je veel moed, want starten met een eigen bedrijf is heel spannend. Haar inlevingsvermogen en betrokkenheid zijn fantastisch. Mijn concept is het bewijs. Zo’n maatconcept kan je alleen realiseren als je helemaal mee bent met het verhaal, affiniteit hebt met de persoon die voor je zit, en op elk moment het overzicht behoudt. Katlijn slaagt er ook altijd in om alles wat je tijdens een sessie bespreekt, mooi en duidelijk te verwoorden en van alle losse stukken een samenhangend geheel te maken.”

Leidraad voor je partners

“Op het einde van je traject krijg je je brandingplan. En dat is heel uitgebreid en allesomvattend. Het is niet alleen een gedetailleerde omschrijving van je branding en concept, maar ook een leidraad voor de partners met wie je samenwerkt om je branding naar de praktijk te vertalen. Het bevat alle input die je webdesigner, grafisch vormgever en copywriter nodig hebben om hun werk trouw aan je merkidentiteit uit te voeren. Mijn webdesigner was onder de indruk en noemde mijn brandingplan het meest volledige document dat hij ooit had gezien.”

Meteen opnieuw

“Het brandingtraject is zijn geld meer dan waard. Ik zou het meteen opnieuw doen. De reacties op sociale media na mijn lancering waren heel positief! Ik ben echt supertevreden over de begeleiding die ik heb gekregen en kan het traject aan iedereen aanraden. Want Katlijn zorgt ervoor dat je merk er staat en dat de buitenwereld je op de juiste manier ziet.”

www.focusforward.be

Ben jij een startende ondernemer met een sterk idee en wil je de ideale branding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Sarah Geebelen is allesbehalve een typische advocaat. Hoewel ze aan het hoofd staat van HuisRAAD Advocaten, wil ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van haar advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgde Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Sarah: “Ik werkte al enkele jaren voor een advocatenkantoor. Maar al snel bleek dat ik een andere visie had op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloot ik om mijn eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. Ik had voor mijn branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want ik wilde op een positieve manier duidelijk maken dat ik mijlenver sta van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een UNIZO-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

“Ik heb mijn hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. Ik was heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Ons kantoor is gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep is vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar het concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocatenbureaus.”

Weten waar je staat

“Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

“Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.