Laurie De Moor

Laurie De Moor, B2B Trainer en Head of Academy bij Cent Pur Cent en i.am.klean

Caroline Rigo van cosmeticamerken Cent Pur Cent en i.am.klean gaat voluit voor een win-winrelatie met haar externe verkooppunten. Ze wil niet alleen de sales van Cent Pur Cent bij apothekers en i.am.klean bij schoonheidsinstituten boosten, maar ook hun totale verkoop stimuleren. Samen met haar collega Laurie De Moor gaat ze zonder enige twijfel voor dat doel en biedt haar klanten een Social Media Academy op maat aan van Opmerkelijk.

De keuze voor de juiste socialemediaopleidingen

Laurie De MoorLaurie: “Toen ik op zoek ging naar een gepaste socialemediaopleiding voor onze verkooppunten, was mijn keuze snel gemaakt. Opmerkelijk had zich tijdens de brandingtrajecten voor onze merken al eerder bewezen. Ik wist dat zij garant stonden voor een goede, vlotte en duidelijke samenwerking.

De doelgroep voor deze opleiding was heel breed. Gelukkig schrok dit Sofie, Social Media & Brand Manager, niet af. Ze kneedde elke socialemediaopleiding naar enkele leerrijke basismodules (Facebook, Instagram, LinkedIn). Op die manier kon iedere klant na de algemene startopleiding bewust kiezen voor wat hij of zij wilde bijleren. Van maatwerk gesproken!”

Sofie houdt de touwtjes stevig in handen

Sofie bracht een duidelijke structuur in elke opleiding. Ze vertrok daarbij van een sterke uitvalsbasis en bouwde die verder uit met complexere items.

Toen het coronavirus de kop opstak, liet ze zich niet verrassen en gooide ze perfect het roer om. In maar enkele dagen tijd switchte ze van een classroomformule naar online sessies boordevol interactie.”

Grondige kennis van zaken

“Sofie is een expert op het vlak van sociale media. Op elke vraag weet ze het antwoord. Om de leerstof op een boeiende manier te brengen, leeft ze zich honderd procent in haar doelgroep in. Zo haalt ze met gemak best practices uit het werkveld aan of wijst ze op een constructieve manier op mogelijke verbeterpunten.

Maar je vak kennen is natuurlijk niet genoeg. Je moet het ook kunnen overbrengen. En dat is zeker een sterkte van Sofie. Ze legt elk detail op een duidelijke en aangename manier uit.”

Social Media Academy is een aanrader

“Ik raad deze Social Media Academy op maat zeker aan andere ondernemers aan. Het is een echte eyeopener. Door de snelheid waarmee de sociale media plots voor de deur stonden, zijn we er met z’n allen zomaar wat ingerold. Of anders gezegd, we gebruiken Facebook, Instagram of LinkedIn niet ten volle en missen finesse en efficiëntie. Net daarom is deze Social Media Academy zo waardevol. Ze overstijgt de basisdingen en leert je op een juiste en doelgerichte manier communiceren met deze nieuwe tools.”

 

Cent pur Cent      i.am.klean

www.centpurcent.com          www.iamklean.be

Wil je ook alles leren over Facebook, Instagram en LinkedIn en zo ontdekken hoe je die kanalen optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van onze socialemediaopleidingen op maat.

Carla Van Corenland, zaakvoerster van Fiscadvies (Leuven)

Carla Van Corenland van Fiscadvies was zelf al een bezige bij op LinkedIn. Als onderneemster gelooft ze honderd procent in het professionele belang van dit platform. Dit enthousiasme over LinkedIn wilde ze graag overbrengen op haar team. Daarom ging Carla te rade bij Sofie van OpmerKelijk voor een LinkedIn-opleiding op maat van haar team.

Op zoek naar een coherent geheel

Carla: “Als doorgewinterde LinkedIn-gebruiker ken ik dit platform als mijn broekzak. Toch lukte het me niet om ook mijn team warm te maken voor dit professionele kanaal. En wie wel al communiceerde via LinkedIn, deed dat op een heel persoonlijke manier. De communicatie van Fiscadvies op LinkedIn was daardoor geen coherent geheel.”

De voorbereiding is cruciaal

“Ik klopte aan bij Sofie voor een opleiding. In een eerste fase bekeken we samen de belangrijkste accenten. Samen bepaalden we grondig de doelstellingen. Dat gaf me onmiddellijk veel vertrouwen in deze training.

Vervolgens ging Sofie aan de slag. Ze analyseerde onze bedrijfspagina en alle individuele profielen. Zo kon ze deze opleiding perfect afstemmen op onze noden en onze mensen.

Voor de opleiding vroeg ze al een eerste inspanning van mijn team. Elke medewerker moest zijn of haar profiel in orde zetten. Dankzij het overzichtelijke stappenplan van Sofie lukte dat perfect. Ik vond die aanpak schitterend. Zo verloren we geen kostbare tijd tijdens de opleiding en kreeg elk individu al wat voeling met de materie.”

Go, go, go LinkedIn!

“Tijdens de opleiding zelf dompelde Sofie mijn medewerkers onder in de wereld van LinkedIn volgens een doordachte structuur. Ze raakte echt alle topics aan: van overzichtelijke profielen, artikels posten en delen, tot elkaar taggen en erkenningen geven. Bij mijn team groeide het enthousiasme om zelf aan de slag te gaan met de minuut.

Hoewel ik al een stevige gebruiker van dit platform was, wist Sofie me toch te verrassen met nieuwe weetjes. Ze was helemaal mee met de meest recente zaken van LinkedIn die relevant konden zijn voor mijn business.”

Branding integreren

“Een extra troef van deze opleiding zat in het integreren van de branding van Fiscadvies. Na mijn brandingtraject bij Katlijn wist ik uiteraard perfect wat mijn merk inhield. Nu bracht Sofie dat ook over op mijn teamleden. Ik zou het zelf niet beter gekund hebben. Meer zelfs, door de boodschap te laten brengen door een externe persoon, bleef zowel de branding als de LinkedIn-kennis beter hangen.”

Aanrader!

“Deze opleiding miste haar doel niet. Door ze in teamverband te volgen, merkte ik dat mijn medewerkers zowel tijdens de opleiding als daarna van elkaar leerden en elkaar prikkelden. De LinkedIn-knowhow is echt blijven hangen en we werken er nog dagelijks mee. Mijn team gaat nu meer en beter aan de slag met dit platform. Dankzij Sofie communiceren we nu gestroomlijnd en op dezelfde professionele manier. En dat is een absolute winst voor het merk Fiscadvies.”

www.fiscadvies.be

 

Wil je, net zoals Fiscadvies uit Leuven ook de kracht van LinkedIn voor jouw bedrijf ontdekken en een opleiding voor je team organiseren? Ontdek dan de mogelijkheden van een LinkedIn-opleiding in jouw bedrijf.

Communitymanagement voor de banksector

Kevin Coppieters, beleidsadviseur bij KBC

Een hechte relatie creëren tussen bankier en klant is een van de belangrijkste doelstellingen van KBC. Om dat doel te bereiken, richtte de bank zijn pijlen op LinkedIn, een medium waarmee KBC zowel zijn merk als zijn verhaal wil uitdragen.

Maar omdat LinkedIn voor de meeste medewerkers nog veel geheimen had, klopte Kevin Coppieters, beleidsadviseur bij KBC, aan bij Katlijn Voordeckers, zaakvoerder van OpmerKelijk, die die opdracht aan haar medewerkster en socialemedia-expert Sofie Kenens toevertrouwde. Ondertussen volgden maar liefst 350 kantoor- en gebiedskantoordirecteuren de LinkedIn-opleiding van Sofie en gingen gedreven met het sociale medium aan de slag.

Elke minuut goed benut

Kevin: “Als beleidsadviseur bij KBC zocht ik naar een professionele LinkedIn-opleiding. Na een aangenaam kennismakingsgesprek en een proefsessie was ik voor honderd procent overtuigd van de opleiding van OpmerKelijk.

Van bij het begin werd er geen tijd verspild. Sofie van OpmerKelijk vroeg onze medewerkers al vooraf om een LinkedIn-profiel aan te maken. Dankzij dit voorbereidende werk verloor ze geen tijd met kleine ditjes en datjes.

Tijdens de opleiding kwam de expertise van Sofie duidelijk naar voren. Ze bracht haar knowhow op een heel professionele manier over. Professioneel én enthousiast trouwens. En dat miste zijn impact niet.”

Een LinkedIn-opleiding met resultaat

“Na deze opleiding zie ik een duidelijk verschil binnen KBC. Niet alleen wordt LinkedIn veel meer gebruikt, maar ik kom ook echt leuke dingen tegen. Organiseren we bijvoorbeeld een evenement, dan ben ik er zeker van dat de collega’s er een mooie post van maken. Of verschijnt er een interessant artikel van KBC, dan wordt dat onmiddellijk gedeeld op LinkedIn. Ons merk en ons verhaal worden zo meer en meer verspreid onder onze klanten.”

Een van de meest geslaagde opleidingen

“Als ik me baseer op het oordeel van de cursisten, dan durf ik gerust te zeggen dat deze LinkedIn-opleiding tot de top behoort. De deelnemers zijn enorm enthousiast over wat ze geleerd hebben. En dat werkt natuurlijk aanstekelijk. Bij KBC zouden we deze opleiding dan ook graag willen uitrollen doorheen de hele organisatie.”

www.kbc.be

Wil je ook alles leren over LinkedIn en zo ontdekken hoe je dit kanaal optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van een opleiding in jouw bedrijf.

Petra Rubens, zaakvoerster van Talent4People

LinkedIn is hét zakelijke onlinenetwerk. Professionals gebruiken het platform om interessante contacten te leggen en om zichzelf en hun bedrijf voor te stellen. Petra Rubens, zaakvoerster van hr-kantoor Talent4People, is al jaren een intensieve LinkedIn-gebruiker. Uit haar brandingtraject bij OpmerKelijk bleek nog maar eens hoe belangrijk LinkedIn is binnen de communicatiestrategie van Talent4People. Zowel voor werving en selectie als voor hr-advies.

Efficiënte aanpak

Petra: “Na het businesstraject wilde ik graag een professional laten kijken naar mijn persoonlijke profiel en naar het profiel van onze bedrijfspagina. Eigenlijk een evaluatie van wat ik de voorbije jaren zelf in elkaar geknutseld had via trial-and-error. In tweede instantie wilde ik ook graag praktische tips en tricks, want ik wil mijn tijd zo efficiënt mogelijk gebruiken. Sofie had vooraf naar mijn verwachtingen gevraagd. Zo konden we meteen gericht aan de slag gaan.”

Puntjes op de i

Een consequente stijl in al je bedrijfscommunicatie, dat is belangrijk als je je branding serieus neemt. Sofie checkte vooraf de profielen en zette de puntjes op de i. Zo leerde Petra ook dat links tussen je sociale media, je profielen en je website cruciaal zijn.

Petra: “De opleiding zat meteen goed. We gingen praktisch aan de slag, meteen op mijn pc en met mijn sociale media. Zo kon ik de concrete tips onmiddellijk toepassen. Sofie gaf me ook de structuur en de achtergrond van LinkedIn mee, waardoor ik een veel klaardere kijk op het medium kreeg.”

LinkedIn-app om kort op de bal te spelen

Petra installeerde op advies van Sofie de LinkedIn-app op haar smartphone en speelt nu sneller op de bal: “Maar de communicatie van Talent4People kan natuurlijk altijd nog beter … Ik heb ambitieuze plannen voor 2017. Een nieuwe website en structureler werken met al mijn sociale media, daar ga ik voor!”


www.talent4people.be

Wil jij net zoals Petra een efficiënte LinkedIn-opleiding volgen? Mail naar sofie@opmerkelijk.be voor meer informatie.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

LinkedIn biedt ontzettend veel mogelijkheden voor ondernemers. Tinneke Geukens van Ingentia Advocaten experimenteerde al met LinkedIn maar botste vaak op haar beperkte kennis van het medium. Het gevolg? Lange zoektochten, veel tijdverlies en nog meer ergernis. Ze besloot de individuele LinkedIn-opleiding van OpmerKelijk te volgen.

Perfect voorbereid

Tinneke Geukens: “Ik had Sofie vooraf laten weten tot waar mijn kennis reikte. Bij de start van de opleiding stapte ze meteen in op mijn niveau. Vanaf minuut één leerde ik bij, op mijn tempo. Wat een verschil met andere opleidingen! Sofie had de opleiding grondig voorbereid. Tijdens de sessie vinkte ze nauwkeurig een lijst af met alle onderwerpen die we op de agenda hadden staan. Heel professioneel!”

Praktische aanpak

Sofie maakte samen met Tinneke de bedrijfspagina van Ingentia Advocaten op en leerde haar de troeven van LinkedIn Pulse kennen. Tinneke raakte niet alleen met de features van LinkedIn bekend, Sofie gaf haar ook praktische tips over welke content ze wanneer en op welke manier op het forum moest zetten. Tinneke: “In enkele uren tijd was onze LinkedIn-pagina helemaal klaar en had ik een plan van aanpak voor de komende maanden. Kortom: zowel kennis en uitwerking zaten samengebald in deze opleiding van enkele uurtjes.”

Meer bereik dankzij icoontje

Ingentia Advocaten plaatst twee keer per maand een ondernemersgerichte blog op de LinkedIn-pagina. “Sofie gaf ook een simpele tip mee om ons bereik te vergroten: voeg het LinkedIn-icoontje toe aan je e-mailhandtekening. Zo hebben je klanten sneller toegang tot je bedrijfspagina op LinkedIn en blijft Ingentia bij hen ook op LinkedIn top of mind.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook alle troeven van LinkedIn leren kennen? Sofie van OpmerKelijk geeft jou graag een opleiding op jouw maat. Mail naar sofie@opmerkelijk.be voor meer info.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren