Communitymanagement voor de banksector

Kevin Coppieters, beleidsadviseur bij KBC

Een hechte relatie creëren tussen bankier en klant is een van de belangrijkste doelstellingen van KBC. Om dat doel te bereiken, richtte de bank zijn pijlen op LinkedIn, een medium waarmee KBC zowel zijn merk als zijn verhaal wil uitdragen.

Maar omdat LinkedIn voor de meeste medewerkers nog veel geheimen had, klopte Kevin Coppieters, beleidsadviseur bij KBC, aan bij Katlijn Voordeckers, zaakvoerder van OpmerKelijk, die die opdracht aan haar medewerkster en socialemedia-expert Sofie Kenens toevertrouwde. Ondertussen volgden maar liefst 350 kantoor- en gebiedskantoordirecteuren de LinkedIn-opleiding van Sofie en gingen gedreven met het sociale medium aan de slag.

Elke minuut goed benut

Kevin: “Als beleidsadviseur bij KBC zocht ik naar een professionele LinkedIn-opleiding. Na een aangenaam kennismakingsgesprek en een proefsessie was ik voor honderd procent overtuigd van de opleiding van OpmerKelijk.

Van bij het begin werd er geen tijd verspild. Sofie van OpmerKelijk vroeg onze medewerkers al vooraf om een LinkedIn-profiel aan te maken. Dankzij dit voorbereidende werk verloor ze geen tijd met kleine ditjes en datjes.

Tijdens de opleiding kwam de expertise van Sofie duidelijk naar voren. Ze bracht haar knowhow op een heel professionele manier over. Professioneel én enthousiast trouwens. En dat miste zijn impact niet.”

Een LinkedIn-opleiding met resultaat

“Na deze opleiding zie ik een duidelijk verschil binnen KBC. Niet alleen wordt LinkedIn veel meer gebruikt, maar ik kom ook echt leuke dingen tegen. Organiseren we bijvoorbeeld een evenement, dan ben ik er zeker van dat de collega’s er een mooie post van maken. Of verschijnt er een interessant artikel van KBC, dan wordt dat onmiddellijk gedeeld op LinkedIn. Ons merk en ons verhaal worden zo meer en meer verspreid onder onze klanten.”

Een van de meest geslaagde opleidingen

“Als ik me baseer op het oordeel van de cursisten, dan durf ik gerust te zeggen dat deze LinkedIn-opleiding tot de top behoort. De deelnemers zijn enorm enthousiast over wat ze geleerd hebben. En dat werkt natuurlijk aanstekelijk. Bij KBC zouden we deze opleiding dan ook graag willen uitrollen doorheen de hele organisatie.”

www.kbc.be

Wil je ook alles leren over LinkedIn en zo ontdekken hoe je dit kanaal optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van een opleiding in jouw bedrijf.