Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun
Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck hebben in Bocholt een melkveebedrijf met zo’n 150 koeien. Omdat er in en rond de boerderij zoveel te beleven was, richtten ze samen FarmFun op. Hun doel? Een unieke locatie vol toffe activiteiten creëren voor originele teambuildings, kinderfeestjes en vrijgezellendagen. Omdat de pijler van de teambuildings zijn potentieel nog niet optimaal benutte, wilden Patrick en Caroline hun branding herbekijken. Hoe konden ze de bedrijfswereld beter bereiken? Een vraag waar brandingspecialist Katlijn wel raad mee wist.
Caroline: “We wilden een aanpak die meer gericht was op bedrijven. Onze boerderij biedt de ideale locatie om originele en superleuke teambuildings te organiseren. Helaas wisten we niet hoe we die bedrijven moesten bereiken. We hadden behoefte aan professionele hulp om vanuit een sterk concept en de juiste communicatie bedrijven aan te spreken. Via mond-tot-mondreclame kwamen Patrick en ik bij Katlijn terecht. Ik ging eens proeven van een van de OpmerKelijke workshops en die smaakte naar meer. Al het goede dat ik over Katlijn had gehoord, werd bevestigd. Ik had vertrouwen in haar en vroeg haar om ons te helpen.”
Een sterk concept
“Katlijn zegt altijd dat een sterk concept eenvoudig moet zijn en vooral inspeelt op het gevoel. Het moet een antwoord bieden op de concrete behoeften van je doelgroep én origineel zijn. Ze ging meteen heel intensief aan de slag en bedacht voor ons een concept rond het thema ‘koe’. Het concept maakt de brug tussen de boerderij en de filosofie van bedrijven: zij willen natuurlijk een return halen uit hun teambuilding. Medewerkers van bedrijven zijn daarom bij ons voor een dag koe-llega’s die door de teambuilding met elkaar gaan koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. Na een dag bij ons wordt de ‘koe’ terug ‘co’, maar dan sterker, hechter en beter. Kortom: een teambuilding bij ons is niet alleen farmtastisch leuk, maar versterkt ook de teamgeest. Knap hoe Katlijn erin geslaagd is om ons melkveebedrijf te integreren in een sterk merk en helder concept. Dat getuigt van veel denkwerk, inzet en creativiteit!”
Geen compromis
“De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ikzelf meteen overtuigd was van de kracht van het concept, maar dat Patrick er niet helemaal achter stond. Dat was niet gemakkelijk voor Katlijn, maar ze ging er heel positief mee om. Ze gaf een sterk pleidooi voor het concept met goede argumenten en legde geduldig aan Patrick uit waarom het zo sterk was. Ze koos niet meteen voor een compromis en bleef achter haar idee staan, maar maakte ons duidelijk dat ze ons niets wilde opleggen, ook al geloofde ze heel hard in het concept. Ze kon Patrick overtuigen en hij is nu helemaal mee! De eerste keer dat ik onze drie koe-ideeën met een groep deelde, was in het midden van ons traject. Tijdens een teambuilding met 90 mensen heb ik honderduit verteld over koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. En wat zag ik ’s avonds op Facebook? Een van de deelnemers sprak met die termen lovend over de teambuilding. Dat gaf ons natuurlijk een echte boost!”
Waarde voor je geld
“Ik kan alleen maar positief zijn over ons businesstraject. Katlijn helpt je echt waar ze kan. Ze is altijd bereid om advies te geven. Ook op communicatief vlak heeft ze ons erg ondersteund. Dat was een grote meerwaarde en we hebben dat echt geapprecieerd.”
Meteen opnieuw
“Katlijn is een supertoffe vrouw die weet waarmee ze bezig is. Ze is enthousiast en to the point. Ik heb niets dan lof voor haar. Zonder haar begeleiding zouden we vandaag niet staan waar we staan. Ik heb het businesstraject dan ook al aan andere ondernemers aangeraden. En als ik zou kunnen, dan zou ik meteen opnieuw een traject volgen. Ik vond het echt jammer dat het was afgelopen, want ik reed elke keer met veel plezier naar OpmerKelijk.”
Streef jij ook naar een sterk concept voor je onderneming? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.