Anouk Geenen, zaakvoerder van Evida
Evida is een modeagentuur die startte met grote-maten-merken, maar vandaag ligt de focus op een mix van merken met verschillende pasvormen. Toch raakte het bedrijf dit grote-maten-imago maar moeilijk kwijt, en daar wilde zaakvoerder Anouk na 25 jaar graag verandering in. Mede door de recente groei van het team, besliste ze om bij Opmerkelijk het… Lees meer “Anouk Geenen, zaakvoerder van Evida”
Kim Smeets en Jan Raedschelders, oprichters van Blabloom
Als ondernemer berust je veel op je buikgevoel, maar soms mis je daardoor het strategische advies dat nodig is om je merk te versterken. Daarom riepen Kim Smeets en Jan Raedschelders de hulp van Opmerkelijk in. “Bij Blabloom werkten we vooral op buikgevoel. Dat heeft onze zaak haar eigenheid gegeven en voor een mooie organische… Lees meer “Kim Smeets en Jan Raedschelders, oprichters van Blabloom”
Dirk en Leen, zaakvoerders van ZoeteZee
Het leven van Westendenaren Dirk en Leen draait rond twee grote passies: chocolade en de zee. Maar met ZoeteZee willen ze meer zijn dan de klassieke chocolatier. Het ondernemerskoppel wil ku(n)st, ambacht en innovatie laten samensmelten tot een unieke chocoladebeleving. Maar hoe gaan ze met al die ideeën strategisch aan de slag? Opmerkelijk stapte aan… Lees meer “Dirk en Leen, zaakvoerders van ZoeteZee”
Raf Coomans, zaakvoerder van Auva
Van EuroSys naar Auva. Het leek voor Raf Coomans een simpele klus. Maar het bleek niet zo simpel om klanten helemaal mee te krijgen in het verhaal. Ze bleven hangen in de oude benaming en misten een duidelijk zicht op wat Auva voor hen kon doen. Als zaakvoerder wist Raf wat hem te doen stond:… Lees meer “Raf Coomans, zaakvoerder van Auva”
Stijn Van Schoonlandt en Leen Danhieux, zaakvoerders van Kruze
Stijn en Leen hebben een stevige boon voor koffie. Ze leveren de lekkerste bakjes troost bij hun b2b-klanten of aan particulieren via hun webshop. Toen ze beslisten om zich ook in thee te specialiseren, rees er een probleem op het vlak van branding. Hun merknaam De Koffieliefhebber dekte plots de lading niet meer. Daarom ging… Lees meer “Stijn Van Schoonlandt en Leen Danhieux, zaakvoerders van Kruze”
Laura Bernaers en Toon Vandenbranden, zaakvoerders van Ottercider
Laura en Toon hebben een passie voor cider en azijn. Al enkele jaren verkochten ze hun artisanale producten onder het label Azwijn. Om hun passieproject te verruimen en steviger in de markt te zetten als een volwaardig merk, gingen ze op zoek naar strategische hulp op het vlak van branding. Brandingexperte Katlijn toverde een straffe… Lees meer “Laura Bernaers en Toon Vandenbranden, zaakvoerders van Ottercider”
Jack en Karien Knapen, zaakvoerders van Brood met een verhaal
Jack en Karien houden van brood. In hun bakkerij in Bocholt serveren ze hun klanten het beste uit hun oven. Ook vennoot Arne deelt diezelfde passie. Maar als ondernemers denken ze graag wat verder dan granen en gist, en beseffen ze hoe belangrijk een sterk merk is. Daarom zetten ze brandingexpert Katlijn aan het bakken.… Lees meer “Jack en Karien Knapen, zaakvoerders van Brood met een verhaal”
Caroline Rigo, zaakvoerster Rigorgeous
Cent Pur Cent, Café Beauté, i.am.klean … Merken die ongetwijfeld een belletje doen rinkelen. De rode draad van deze sterke brands is onderneemster Caroline Rigo. Voor haar overkoepelende merk Rigorgeous volgde ze alvast een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk. Maar het kriebelde bij Caroline naar meer. Voor haar nieuwe brand wilde ze groeien naar een TOPklantbeleving.… Lees meer “Caroline Rigo, zaakvoerster Rigorgeous”
Caroline Rigo, zaakvoerster van i.am.klean
Caroline Rigo heeft een duidelijke missie voor ogen. Ze wil iedere vrouw doen stralen, waarbij ze niet perfect hoeft te zijn, maar wel écht zichzelf. Nadat ze succesvol het merk Cent Pur Cent gelanceerd heeft bij de apotheek, gaat ze nu een stapje verder. Met i.am.klean introduceert ze een nieuwe lijn van minerale make-up bij… Lees meer “Caroline Rigo, zaakvoerster van i.am.klean”
Caroline Rigo, zaakvoerster van Rigorgeous (Hasselt)
Met maar liefst twee make-uplijnen (i.am.klean en Cent Pur Cent), haar Blush Academy en de belevingsstore Café Beauté is Caroline Rigo een bekende naam in de beautysector. Aan bruisende ideeën heeft deze dame geen gebrek. Maar ondanks haar creativiteit vindt ze het moeilijk om haar merken te verbinden. Daarom gaat ze, samen met brandingexperte Katlijn,… Lees meer “Caroline Rigo, zaakvoerster van Rigorgeous (Hasselt)”
Julie Allary en Nathalie Jonkers, zaakvoerders van Sweep Story
Julie Allary runt samen met haar moeder Nathalie Jonkers het kersverse bedrijf Sweep Story, een online platform waarmee zowel particulieren als poetshulpen met meer gemak, plezier en efficiëntie het huishouden kunnen doen. Als jonge onderneemster vond Julie het van bij de start belangrijk om de juiste stappen te zetten naar een sterk merk. Daarvoor ging… Lees meer “Julie Allary en Nathalie Jonkers, zaakvoerders van Sweep Story”
Roel Paesmans, medezaakvoerder van Fruitsnacks (Wijer)
De communicatie van familiebedrijf Fruitsnacks uit Wijer was op veel vlakken al zeer professioneel en doeltreffend … maar binnen het team stonden de neuzen nog niet honderd procent in dezelfde richting. Moest Fruitsnacks in zijn communicatie blijven vasthouden aan zijn authentieke, ambachtelijke karakter? Of was een iets zakelijker imago een must voor hun doelgroep van… Lees meer “Roel Paesmans, medezaakvoerder van Fruitsnacks (Wijer)”
Karl en Dominique Seynaeve, zaakvoerders van Brood- en dessertenatelier Seynaeve (Meise)
Brood- en dessertenatelier Seynaeve is een bloeiend familiebedrijf. En dat al vier generaties lang. Zowel Dominique als haar man Karl zijn elke dag in de weer om de mooie familietraditie verder te zetten. Hij vanuit het atelier, zij vanachter de toonbank. Hoewel hun bedrijf succesvol is, besefte het bakkerskoppel dat ze flink moesten investeren in… Lees meer “Karl en Dominique Seynaeve, zaakvoerders van Brood- en dessertenatelier Seynaeve (Meise)”
Iris Schrooten, zaakvoerster van Schatteneiland (Waarloos)
Al 25 jaar is Schatteneiland een kleinhandel voor uitdeelspeelgoed. In die periode veranderde er veel in de sector. Daar was Iris Schrooten zich absoluut van bewust. Nu ze als schoondochter van de oprichter mee aan het roer van het bedrijf staat, vindt ze het belangrijk om haar eigen accenten te leggen en zich te wapenen… Lees meer “Iris Schrooten, zaakvoerster van Schatteneiland (Waarloos)”
Bert Vandermeer en Petra Rubens, zaakvoerders van The Water Purifier
Petra Rubens staat samen met haar man Bert Vandermeer en technisch verantwoordelijke Tijl Clerckx aan het roer van The Water Purifier. Met hun bedrijf bieden ze eerlijke oplossingen aan voor onze dagelijkse behoefte aan water. Ze richten zich daarbij zowel tot particulieren als kantoren, scholen en ziekenhuizen. Hoewel de fundamenten van hun business er al… Lees meer “Bert Vandermeer en Petra Rubens, zaakvoerders van The Water Purifier”
Cara Kuipers, zaakvoerster van Salon Roger
Salon Roger is een derdegeneratiebedrijf met twee aparte takken: een eigen atelier dat de maatkleding maakt van Prins en Prinses Carnaval en hun gevolg, en een winkel gespecialiseerd in themakleding. Zaakvoerster Cara Kuipers merkte dat bepaalde elementen binnen haar business almaar troebeler werden. Ze zag door de bomen het bos niet meer en klopte aan… Lees meer “Cara Kuipers, zaakvoerster van Salon Roger”
Celine Roelens, juwelenontwerpster
Celine Roelens heeft een eigen juwelenzaak en kent de business op haar duimpje. Haar zaak deed het goed, maar Celine wilde graag meer uitdaging. Al jaren droomde ze van een eigen juwelencollectie. Met haar veertigste verjaardag in het vooruitzicht voelde ze dat het moment rijp was om haar droom te vervullen. Om haar juwelenlijn als… Lees meer “Celine Roelens, juwelenontwerpster”
Johan De Mulder en Tiny Cammaert, zaakvoerders van C-Bright
C-Bright verkoopt een ‘herkenbare bedrijfsidentiteit’. Een grote noemer waaronder hoogwaardige bedrijfs- en veiligheidskleding, signalisatie en beschermingsmiddelen vallen. Een omvangrijk aanbod dus. Tiny Cammaert en haar partner Johan De Mulder waren al langer op zoek naar een eenduidig verhaal waarmee ze naar buiten konden komen. Het brandingtraject van OpmerKelijk bracht de uitkomst. Tiny: “Johan en ik… Lees meer “Johan De Mulder en Tiny Cammaert, zaakvoerders van C-Bright”
Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega
La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende… Lees meer “Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega”