Greet Germeys, zaakvoerster van ERA Visitas

Greet Germeys runt haar immokantoor ERA Visitas al jaren met veel gedrevenheid. Maar door de snelle opkomst van sociale media kampte ze met heel wat vragen. Ze was zelfs een beetje wantrouwig tegenover deze nieuwe online communicatiekanalen.

Maar onlangs besliste ze om al haar bedenkingen aan de kant te schuiven en een individueel socialemediatraject bij OpmerKelijk te volgen. Socialemedia-expert Sofie Kenens nam Greet mee naar de wereld van Facebook en Instagram en bewees het nut van die kanalen voor haar business.

Weg met het wantrouwen

Greet: “Ik had flink wat bedenkingen over sociale media. Dat durf ik gerust toe te geven. Daarom ben ik heel blij dat ik uiteindelijk via een kennis bij OpmerKelijk beland ben. De meeste opleidingen zijn in groep, en om dan zomaar kritische vragen te stellen of je scepticisme te uiten, daar had ik niet veel zin in. Gelukkig kon ik bij Sofie terecht voor een individueel socialemediatraject. Mijn bezwaren uitte ik er dus zonder schroom.”

Een uitgebreide voorbereiding

“Sofie beheerst de materie rond sociale media voor honderd procent. Ze weet waarover ze spreekt, zowel op technisch als strategisch vlak. Ze bereidt zich ook heel goed voor. En dat heeft twee voordelen: zo kan ze haar kennis heel overzichtelijk overbrengen én goed inspelen op je specifieke business. Ze denkt met andere woorden mee met je werkgebied en zorgt voor de perfecte match met sociale media.”

Ik ben overtuigd!

“Ik weet zeker dat één opleiding me nooit overtuigd had. Ik zou nog steeds iets hebben van ‘het zal wel’. Maar tijdens het traject werd ik sessie na sessie ondergedompeld. Zo kreeg ik de tijd om te ‘ontdooien’ en kon ik er geleidelijk mee aan de slag gaan.

Nu zien mijn (potentiële) klanten een duidelijk verschil. Ze spreken me zelfs aan over wat er op mijn kanalen gebeurt. Ik vind het buitengewoon straf dat je met sociale media zoiets kan teweegbrengen. Het zou jammer zijn om het niet te benutten. Daarom raad ik elke ondernemer dit traject dan ook graag aan.”

 

www.eravisitas.be

Wil je ook leren hoe je sociale media optimaal inzet om je business een boost te geven? Ontdek de mogelijkheden van een individueel socialemediatraject.

Rosaly Bettens, zaakvoerster van Naturelle

Rosaly Bettens volgde een brandingtraject bij Katlijn Voordeckers van OpmerKelijk. Het resultaat was een sprankelend nieuw concept voor haar schoonheidsinstituut Naturelle. Rosaly wilde haar nieuwe aanpak en concept maar wat graag optimaal verspreiden via sociale media. En om dat voor honderd procent in lijn te doen met haar nieuwe branding, riep ze de hulp in van socialemedia-expert Sofie Kenens van OpmerKelijk.

Behoefte aan diepgang

Rosaly: “Er zijn bijzonder veel opleidingen op de markt rond sociale media. Vaak gaat het over cursussen in een grote groep, zonder veel diepgang en met van die typische PowerPoint-presentaties. Dat was allesbehalve wat ik zocht. Ik had al een Opmerkelijk brandingtraject bij Katlijn gevolgd en wist dus hoe persoonlijk hun aanpak was. Daarom was de keuze voor het individuele socialemediatraject bijna evident. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost door Sofie.”

Leren uit het verleden, met het vizier op de toekomst

“Van bij de start was Sofie helemaal mee met mijn nieuwe branding. Daardoor bleef ze tijdens het traject niet hangen in het ijle. Uiteraard leerde ze me de algemene basis per medium, om daarna die theorie om te zetten naar de praktijk van mijn business.

Sofie legde bijvoorbeeld mijn eerdere posts op Facebook onder de loep. Zo leerde ik heel concreet de do’s-and-don’ts van dit medium. Maar ook naar de toekomst toe hielp ze me verder met enkele berichten en hashtags die onmiddellijk gelinkt waren aan mijn nieuwe branding. Dat was voor mij een stevige houvast.”

Het voordeel van een traject

“Wat ik zo fijn vond aan dit traject, was dat ik al vanaf de eerste sessie heel enthousiast was om dingen te proberen. Lukte het me niet, dan kon ik tijdens mijn volgende afspraak Sofie om raad vragen. En met haar uitgebreide kennis van sociale media bleef er geen enkel struikelblok overeind. Noch op technisch vlak, noch op strategisch vlak. Die terugkoppeling was voor mij heel waardevol.

Ik raad elke ondernemer dit socialemediatraject aan. Want er is geen betere manier om je business en je branding te boosten dan met een doordacht gebruik van sociale media.”

www.instituut-naturelle.be

Wil je ook leren hoe je sociale media optimaal inzet om je merk een boost te geven? Ontdek de mogelijkheden van een individueel socialemediatraject.

Sarah Bernaers & Doreen D’hondt, advocaten bij Tweedraads Advocaten

Sarah Bernaers en Doreen D’hondt bundelen hun juridische krachten onder de noemer Tweedraads Advocaten. Om hun nieuwe brand optimaal te lanceren, dachten beide dames een stapje verder dan de traditionele communicatiemiddelen van advocatenkantoren. Ze wilden de sociale media ten volle benutten.

Daarvoor klopten ze aan bij OpmerKelijk, en socialemedia-expert Sofie Kenens dompelde hen tijdens een individueel socialemediatraject onder in de wereld van Facebook, Instagram en LinkedIn.

Een mooie pioniersrol

Sarah: “Na een OpmerKelijk brandingtraject hadden we een mooi, nieuw merk in handen. Dat wilden we maar wat graag aan de wereld laten zien. Binnen de advocatuur is het eigenlijk niet gebruikelijk om daarbij in te zetten op sociale media. Toch wilden we die kanalen niet over het hoofd zien en kozen we voor het socialemediatraject van OpmerKelijk. Zo werden we in een klap echte pioniers.”

De theorie onmiddellijk toepassen

“Tijdens het socialemediatraject nam Sofie sessie per sessie een medium onder de loep. Ze bleef daarbij niet steken in een ellenlange theoretische uitleg, maar ging al snel over naar het ‘echte werk’. Die praktijkervaring was voor ons een serieuze meerwaarde. Met Sofie naast ons leerden we onze kanalen zelf beheren. Het resultaat was er! Na ons traject hadden we een perfect afgewerkte bedrijfspagina binnen de kanalen die voor ons van belang zijn.”

Vat vol kennis

“Sofie heeft een doorgedreven kennis op het vlak van sociale media. Ze kent echt elke tool. En die knowhow deelt ze op een heel opbouwende manier. Zo leer je stap voor stap de kneepjes van het vak. Het voordeel van een traject is dat je niet alle info in één keer ‘binnenkrijgt’. Dat zou echt te veel zijn.

Uiteraard staan de sociale media zelf ook niet stil. Sofie volgt elke verandering op en houdt haar kennis up-to-date. Die nieuwigheden post ze trouwens regelmatig in een gesloten Facebook-groep waartoe je toegang krijgt als je een opleiding gevolgd hebt en een kleine bijdrage betaalt. Zo blijf je ook na je traject mee met alle wijzigingen.”

Vanuit je branding

“Bouw je een pagina op zonder rekening te houden met je merk, dan zal je verhaal nooit echt kloppen en trek je al snel de verkeerde doelgroep aan. Gelukkig is Sofie heel brand-driven. Ze begrijpt voor honderd procent dat je de specifieke eigenheid van je merk en je concept moet meenemen in je sociale media. Als bedrijf is dat heel geruststellend: je bereikt altijd op een professionele manier het juiste doelpubliek.”

Een echte aanrader

“Het is best grappig. Na ons socialemediatraject zien we meteen welke bedrijven kennis hebben van sociale media en welke er verkeerd bezig zijn. Die laatsten zouden we zeker doorverwijzen naar Sofie. Het naslagwerk per kanaal, de uitgebreide praktijkervaring, de opvolging na het traject … Het zijn nog maar enkele aspecten waarom we het socialemediatraject van OpmerKelijk absoluut aanraden.”

 

www.tweedraadsadvocaten.be

Wil je ook alles leren over sociale media en zo ontdekken hoe je die kanalen optimaal inzet om je merk te boosten? Ontdek de mogelijkheden van een individueel socialemediatraject.

Joke Decru, directeur van AAP vzw

Een positieve mens-dierrelatie in de maatschappij, dat is het doel van Joke Decru. Met haar organisatie AAP vzw gaat ze daar voor honderd procent voor. Om haar merk en inventieve concept nog meer kracht bij te zetten, wilde Joke alle mogelijkheden van sociale media ontdekken en benutten. Daarvoor klopte ze aan bij OpmerKelijk, waar socialemedia-expert Sofie Kenens haar tijdens een individueel socialemediatraject alle kneepjes van het vak leerde.

Een vertrouwd gevoel

Joke: “Ik had al een OpmerKelijk brandingtraject gevolgd. Zo kwam ik tot een stevig merk en creatief concept dankzij de kennis en kunde van Katlijn Voordeckers. Toen ik AAP vzw meer wilde lanceren op de verschillende sociale media, twijfelde ik geen moment. Opnieuw ging ik te rade bij OpmerKelijk. En dat was een slimme zet. Net omdat ze mijn zaak al tot in de puntjes kenden, ging alles veel sneller vooruit. Niet alleen sneller trouwens, maar ook met meer diepgang én persoonlijker. We voelden elkaar perfect aan. Sofie wist exact wat ik nodig had of met welke vragen ik worstelde. Die vertrouwdheid, daar was ik enorm dankbaar voor.”

Een analyse vooraf

“Nog voor mijn socialemediatraject van start ging, had Sofie al een duidelijke analyse klaar van de sterktes en zwaktes op mijn kanalen. Onmiddellijk kon ik daar al mee aan de slag gaan. Daarna leerde ze me alle tips en tricks van Facebook, Instagram en LinkedIn volgens een duidelijke structuur. Zo bleef ik niet hangen bij een topic, maar kreeg ik een mooie spreiding over de verschillende thema’s heen.”

Gedaan met ‘prutsen’

“Het technische luik van sociale media was voor mij een groot vraagteken. Ik moest op dat vlak een serieuze inhaalbeweging doen. Ik had al veel te veel geprutst en tijd verloren. Gelukkig is Sofies kennis op dit vlak eindeloos.”

Ik trek mijn branding door

“Naast het technische luik kent Sofie ook de klappen van de zweep op het vlak van branding. En dan meer bepaald hoe je je branding op een juiste manier vertaalt op de verschillende sociale media. Dankzij haar hulp breng ik nu mijn eigenheid en die van mijn zaak naar buiten. Ik blijf weg van de copy-paste-scenario’s en vertrek bij elke post of elk bericht vanuit mijn eigen branding en met de twist van het specifieke medium dat ik op dat moment gebruik.”

Terugkoppeling én handig naslagwerk

“Waarom een traject een echte meerwaarde is? Omdat je constant kan terugkoppelen en vragen stellen. Wat je leert, pas je onmiddellijk toe. Zo wordt elk probleem aangepakt en blijft er geen enkel struikelblok over. En mocht je toch nog iets vergeten, dan lees je alles na in een handig naslagwerk. Kort samengevat: voor elke ondernemer is het een must om de socialemediakanalen juist aan te pakken. En met het traject van OpmerKelijk is dat geen enkel probleem meer.”

 

www.aapvzw.be

Wil je ook alles leren over sociale media en zo ontdekken hoe je deze kanalen optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van een individueel socialemediatraject.