Joke Decru, directeur van AAP vzw

Een positieve mens-dierrelatie in de maatschappij, dat is het doel van Joke Decru. Met haar organisatie AAP vzw gaat ze daar voor honderd procent voor. Om haar merk en inventieve concept nog meer kracht bij te zetten, wilde Joke alle mogelijkheden van sociale media ontdekken en benutten. Daarvoor klopte ze aan bij OpmerKelijk, waar socialemedia-expert Sofie Kenens haar tijdens een individueel socialemediatraject alle kneepjes van het vak leerde.

Een vertrouwd gevoel

Joke: “Ik had al een OpmerKelijk brandingtraject gevolgd. Zo kwam ik tot een stevig merk en creatief concept dankzij de kennis en kunde van Katlijn Voordeckers. Toen ik AAP vzw meer wilde lanceren op de verschillende sociale media, twijfelde ik geen moment. Opnieuw ging ik te rade bij OpmerKelijk. En dat was een slimme zet. Net omdat ze mijn zaak al tot in de puntjes kenden, ging alles veel sneller vooruit. Niet alleen sneller trouwens, maar ook met meer diepgang én persoonlijker. We voelden elkaar perfect aan. Sofie wist exact wat ik nodig had of met welke vragen ik worstelde. Die vertrouwdheid, daar was ik enorm dankbaar voor.”

Een analyse vooraf

“Nog voor mijn socialemediatraject van start ging, had Sofie al een duidelijke analyse klaar van de sterktes en zwaktes op mijn kanalen. Onmiddellijk kon ik daar al mee aan de slag gaan. Daarna leerde ze me alle tips en tricks van Facebook, Instagram en LinkedIn volgens een duidelijke structuur. Zo bleef ik niet hangen bij een topic, maar kreeg ik een mooie spreiding over de verschillende thema’s heen.”

Gedaan met ‘prutsen’

“Het technische luik van sociale media was voor mij een groot vraagteken. Ik moest op dat vlak een serieuze inhaalbeweging doen. Ik had al veel te veel geprutst en tijd verloren. Gelukkig is Sofies kennis op dit vlak eindeloos.”

Ik trek mijn branding door

“Naast het technische luik kent Sofie ook de klappen van de zweep op het vlak van branding. En dan meer bepaald hoe je je branding op een juiste manier vertaalt op de verschillende sociale media. Dankzij haar hulp breng ik nu mijn eigenheid en die van mijn zaak naar buiten. Ik blijf weg van de copy-paste-scenario’s en vertrek bij elke post of elk bericht vanuit mijn eigen branding en met de twist van het specifieke medium dat ik op dat moment gebruik.”

Terugkoppeling én handig naslagwerk

“Waarom een traject een echte meerwaarde is? Omdat je constant kan terugkoppelen en vragen stellen. Wat je leert, pas je onmiddellijk toe. Zo wordt elk probleem aangepakt en blijft er geen enkel struikelblok over. En mocht je toch nog iets vergeten, dan lees je alles na in een handig naslagwerk. Kort samengevat: voor elke ondernemer is het een must om de socialemediakanalen juist aan te pakken. En met het traject van OpmerKelijk is dat geen enkel probleem meer.”

 

www.aapvzw.be

Wil je ook alles leren over sociale media en zo ontdekken hoe je deze kanalen optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van een individueel socialemediatraject.