Testimonial-branding-CompanyRadio_Opmerkelijk

Olivier Schalbroeck en Koen De Vogelaere, zaakvoerders van Company Radio

Company Radio maakt meertalige liveradio voor bedrijven, organisaties en beurshouders. Het unieke concept van zaakvoerders Olivier Schalbroeck en Koen De Vogelaere vraagt om een opvallend merkverhaal. Samen met Opmerkelijk als strategisch adviesbureau drukten ze op de pauzeknop ter reflectie om daarna vol overtuiging op ‘play’ te drukken. In alle betekenissen van het woord. Olivier vertelt hoe dat precies in zijn werk ging.

Nice to meet ya (Niall Horan)

“Een boeklaunch aan de hand van een radioprogramma? Waarom niet. Katlijn schakelde ons in om TOPgeMERKt opmerkelijk te lanceren. Tijdens deze eerste fijne samenwerking hoorden we de ene positieve testimonial na de andere. De cases klonken ons als muziek in de oren. We zaten op de eerste rij en op het puntje van onze stoel. Dat wilden wij ook voor ons bedrijf. En zo geschiedde.”

What difference does it make (The Smiths)

“Met Company Radio willen we verbondenheid creëren op de werkvloer, geen alledaags concept. We wilden ons merk sterk in de markt zetten en duidelijk maken waarvoor je precies bij ons terechtkan. Meer relevantie, meer onderscheid. De boeklaunch maakte me een ‘firm believer’ in straffe merkpositionering. Ook voor kmo’s. Je kan dan wel een krak in je vak zijn, maar het is belangrijk dat dat ook strategisch tot uiting komt. Ik leerde dat als je strategische positionering eenmaal helder is, de rest ook volgt. Zo treed je coherent naar buiten met alles wat je te bieden hebt, en dat is noodzakelijk voor elk bedrijf.”

Work (Rihanna)

“Tijdens het intakegesprek polste Katlijn naar onze wensen. Ze toetste af of de verwachtingen in dezelfde lijn lagen en beloofde ons snel een update. Wat volgde, was ongezien. Al bij de tweede afspraak had Opmerkelijk onze (internationale) concurrenten in kaart gebracht, een gedetailleerde SWOT-analyse en benchmarking uitgevoerd én een slimme, strategische positionering bedacht. Dat gaf ons meteen vertrouwen: dit is een bedrijf dat van aanpakken weet.”

It’s possible (Roxette)

Katlijn gaf ons niet alleen verbeterpunten mee maar spotte ook opportuniteiten. Ze reikte potentiële pistes aan waarbij we zelf niet hadden stilgestaan. Hoewel wij ons voornamelijk richten op radio in functie van employer branding dacht zij ook aan onze mogelijkheden voor corporate branding. We zochten nieuwe horizonten op. Tijdens de brainstormfase waren de mogelijkheden veel ruimer, waarna we finetuneden waarop we écht gingen inzetten.”

Clarity (John Mayer)

“Eerst ontleedde Opmerkelijk onze business, waarna ze klaarheid schepten in ons aanbod en onze strategische mogelijkheden. We zetten samen de grote lijnen uit en daarna gaf Katlijn ons de uitdaging om onze diensten te vertalen naar drie doordachte pakketten. Zij voorzag ze van een catchy naam. Met een phygital concept diversifiëren we ons nu van de concurrentie. We houden andere spelers in de gaten maar doen vooral ons eigen ding. Of zoals Katlijn het zegt: ‘Met je sterktes en groeipunten maak je het verschil!’”

Wat een idee!? (Pommelien Thijs)

“Het team van Opmerkelijk kwam met een zondvloed aan creatieve ideeën. Van woordspelingen tot alliteraties en toffe quotes: we hadden er maar uit te kiezen. Deze merkbelevingselementen, gekoppeld aan ons strategische merkverhaal, zetten Company Radio nog meer in de picture.”

“Aan de hand van concrete voorbeelden van huidige klanten en de kracht van positief denken, nam Katlijn ons mee in haar denkwijze. Pushen? Nooit. Duidelijk zijn? Altijd. We zagen in dat onze branding, website en productnamen aan vernieuwing toe waren en gingen samen vastberaden aan de slag. Katlijn was net zo geëngageerd als wij. Het was een intens proces mét resultaat.”

The masterplan (Oasis)

“Het strategische brandingplan van meer dan honderd pagina’s ligt binnen handbereik op kantoor. Het is tot in de puntjes uitgewerkt en kraakhelder. Nu is het aan ons om de theorie in de praktijk om te zetten. Gelukkig bevat de guideline alle beslissingen om copywriters, grafisch vormgevers en webdesigners gericht van input te voorzien. Samen geven we Company Radio een sterke merkidentiteit.”

The time is now (Moloko)

“Een brandingtraject is een investering. Met andere woorden: iets wat je kan terugverdienen als je de kans met beide handen grijpt. Wat voor ons de doorslag gaf? Dat Opmerkelijk erkend is door de Vlaamse overheid voor subsidies via de kmo-portefeuille binnen de pijlers opleiding en advies. Weet je, stilstaan en reflecteren als ondernemer is een must. Het geeft je niet alleen inzicht maar ook ruimte voor creativiteit. Zeker wanneer je samenwerkt met een professional en je een externe blik op de zaken krijgt. Weet je niet waar je naartoe wil met je bedrijf? Dan stuwt energiegever Katlijn je in de juiste richting voort. Ze creëert structuur, haalt de chaos uit je hoofd en ziet je als ondernemer. Ze begrijpt je bedrijf en zorgt daarna dat ook (potentiële) klanten dat doen.”

Testimonial-brandingtraject-CompanyRadio_Opmerkelijk

www.companyradio.be

Heb jij net als Koen en Olivier nood aan duidelijkheid? Wil je samen met een professionele partner stilstaan bij je aanbod en merkverhaal om daarna de 2.0-versie in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *