Caroline Rigo, zaakvoerster van i.am.klean
Caroline Rigo heeft een duidelijke missie voor ogen. Ze wil iedere vrouw doen stralen, waarbij ze niet perfect hoeft te zijn, maar wel écht zichzelf. Nadat ze succesvol het merk Cent Pur Cent gelanceerd heeft bij de apotheek, gaat ze nu een stapje verder.
Met i.am.klean introduceert ze een nieuwe lijn van minerale make-up bij de schoonheidsinstituten. Om de lancering van haar nieuwe brand een boost te geven, gaat ze voluit voor een communicatietraject bij branding agency Opmerkelijk.
Van een brandingtraject naar een communicatietraject
Caroline: “Ik volgde al een brandingtraject voor mijn overkoepelende merk Rigorgeous bij brandingexperte Katlijn. Ik was toen superenthousiast over het eindresultaat. Daarom leek het me interessant om ook een communicatietraject bij Opmerkelijk te volgen. Ik wilde mijn nieuwe make-uplijn i.am.klean lanceren en zocht naar frisse en creatieve initiatieven.”
Elke merk zijn identiteit
“Vooraleer ik van start ging met mijn communicatietraject, hielp Katlijn me met het aanpakken van de merkstrategie en het verfijnen van het concept voor i.am.klean. Omdat ik al een cosmeticamerk (Cent Pur Cent) runde, bestond het gevaar dat ik in het bestaande zou hervallen, en dat mocht natuurlijk niet gebeuren. Dankzij de nieuwe inzichten van Katlijn lukte het me om mijn merken voldoende te differentiëren en positioneren. Zo kregen Cent Pur Cent en i.am.klean twee verschillende identiteiten.”
Spectaculaire input
“Sara begeleidde me tijdens mijn communicatietraject. Ik was oprecht verrast door haar professionele aanpak en spectaculaire input. Het resultaat van onze samenwerking mag er echt zijn. Na mijn communicatietraject had ik een gedetailleerd en praktisch plan in handen. Zo wist ik perfect wat, wanneer en hoe ik moest communiceren. Bij andere communicatiebureaus blijft het vaak nogal abstract. Dat was hier zeker niet het geval.”
Een goede investering
“Ik volgde mijn communicatietraject in volle coronatijd. Voor mij was dit het ideale moment om zaken als branding en communicatie aan te pakken. De online sessies met Opmerkelijk verliepen heel efficiënt. Sara hield er een goed tempo opna en respecteerde elke deadline.
Mijn traject was een schot in de roos: ik leerde onder andere hoe ik beter kon communiceren, hoe mijn klanten mijn boodschappen interpreteerden, enzovoort.
En last but not least, ik kon vol vertrouwen i.am.klean lanceren dankzij een perfect implementeerbaar communicatieplan.”
Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek bij branding agency Opmerkelijk.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!