Je merkstrategie vlotter laten lopen met AI als succesfactor
Vandaag staan veel eigenaar-ondernemers van kmo’s en familiebedrijven voor grote uitdagingen in drie dimensies van hun business: focus houden in hun merkstrategie, hun team en klanten meekrijgen en mee zijn met trends om relevant te blijven. Maar veel ondernemers raken vast in de operationele drukte of kunnen nieuwe evoluties niet bijbenen. AI kan daarbij een onmisbare partner zijn om vlotter met deze uitdagingen en nieuwe opportuniteiten aan de slag te gaan – als je weet hoe het strategisch te gebruiken.
DriediMERKsioneel toont hoe AI helpt om je merk te versterken en je strategie en wendbaarheid optimaal te combineren. Geen theoretisch boek over AI-tools, maar een praktisch hulpmiddel volledig op maat van jouw kmo of familiebedrijf. Jij blijft het hoofd van je business, maar AI kan de kracht zijn die je vooruit helpt.
Waarom zou je dit boek lezen?
✓ Je leert hoe je met de combinatie van je eigen expertise, ervaring én AI je business gemakkelijker kan aanpakken op drie essentiële dimensies:
– Je merk sterker maken (positionering en kernwaarden)
– Je merk waarmaken (van strategie naar actie, samen met je team en klanten)
– Je merk groots maken (wendbaar en toekomstgericht blijven in een veranderende markt)
✓ Je krijgt eindelijk inzicht in hoe je mede dankzij AI je merk zoveel vlotter kan laten lopen, gebaseerd op honderden voorbeelden die auteur Katlijn Voordeckers – expert in merkstrategie en customer experience – jarenlang tegenkwam bij eigenaar-ondernemers in kmo’s en familiebedrijven.
✓ Je leert samen met AI je uitdagingen gemakkelijker aanpakken vanuit een duidelijke structuur en met haalbare oplossingen. Van tijd maken voor strategie, medewerkers aansturen, je team en klanten op één lijn krijgen tot klantbeleving vormgeven terwijl je het superdruk hebt.
✓ Je leert hoe je grote aandacht kan besteden aan je authentieke merkidentiteit en -positionering, terwijl je je doordacht laat ondersteunen door de mogelijkheden van AI.
✓ Je begrijpt na het lezen van dit boek hoe succesvolle ondernemers een groeimindset ontwikkelen met focus én flexibiliteit en hun softskills naar een hoger niveau tillen dankzij een authentiek gebruik van AI.
✓ Je verspilt met dit boek geen uren tijd of budget aan een overload van AI-tools, losse tips of generieke best practices maar krijgt duidelijk inzicht in concrete, strategische AI-toepassingen met jouw ondernemerschap als leidraad.
✓ Je ontdekt meer dan tien inspirerende best practices en cases uit de praktijk van andere kmo’s en familiebedrijven die al met AI aan de slag gingen. Je leert uit hun ervaringen en krijgt inzicht in hun successen en twijfels.
✓ Je krijgt ontelbare, inspirerende promptformats volledig op maat van kleinere merken waardoor je met je business groots kan ondernemen zonder dat je het grootste merk moet zijn.
✓ …
* Reserveer jouw exemplaar van DriediMERKsioneel (levering vanaf 22 oktober 2025) en ontvang nu alvast een infographic met 12 strategische promptformats op maat van kmo’s en familiebedrijven.
Voor wie?
Dit boek is een concrete leidraad voor hoe je je merkstrategie en een doordacht gebruik van AI combineert. Ideaal voor eigenaar-ondernemers van kmo’s en familiebedrijven met een groeimindset die het gevoel hebben dat ze voortdurend bezig zijn met operationele zaken in hun business, brandjes blussen, deadlines halen, medewerkers briefen, klanten enthousiasmeren, tijd moeten steken in tijdrovende taken … waardoor er weinig tijd overblijft om hun merk strategisch aan te pakken.
Over de auteur
Katlijn Voordeckers is bestuurder van Opmerkelijk en expert in strategische branding, customer experience en doordachte Gen AI-toepassingen voor kmo’s en familiebedrijven. Met haar expertise in generatieve AI helpt ze ondernemers om hun merk niet alleen sterker te maken, maar ook concreet waar te maken en groots te maken in de praktijk. Als auteur van meerdere managementboeken bij LannooCampus, vertaalt ze complexe strategieën steeds naar eenvoudige, haalbare en direct toepasbare inzichten op maat van kmo’s en familiebedrijven. Haar aanpak combineert merkstrategie, klantgerichtheid en innovatie, zodat ondernemers hun merkpositionering scherp houden en efficiënter kunnen werken met AI zonder hun eigenheid te verliezen. Katlijn is ook een veelgevraagd keynotespreker over merkstrategie, customer experience en toepassingen met Gen AI voor de doelgroep van lokale ondernemingen, kmo’s en familiebedrijven. Meer info over een keynote? Neem contact op.