Testimonial rebranding KYNergie - Opmerkelijk

Kim Jonckers en Karolien Gielen, zaakvoerders van KYNergie

Karolien en Kim van KYNergie voelen al een poosje hun ondernemerszin kriebelen. Ze runnen samen een succesvolle kinesistenpraktijk, maar dromen stiekem van een straffe uitbreiding: een multidisciplinair centrum met een uitgebreid aanbod voor hun klanten. In hun hoofd is de beslissing al genomen, maar the next steps blijken minder eenvoudig. Gelukkig kruist brandingexpert Katlijn hun pad. Zij masseert elk knoopje weg en helpt Karolien en Kim aan een duidelijke branding.

Op aanraden van onze patiënten

Testimonial rebranding KYNergie - OpmerkelijkKim: “Zowel Karolien als ik hadden al enkele managementtrajecten gevolgd. Die waren heel interessant. Maar toen we onze dromen écht in de praktijk wilden omzetten, bleven we struikelen over dezelfde zaken. We zaten vast. We wilden zo graag onze multidisciplinaire praktijk uitrollen, maar het lukte ons niet om ons merk duidelijk af te bakenen. Wat hoorde wel bij onze visie? Welk profiel paste bij onze langetermijnaanpak? We hadden er het raden naar en moesten op zoek naar individuele en professionele begeleiding op het vlak van branding.”

Karolien: “Enkele patiënten van ons hadden al een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk gevolgd. Zij waren superenthousiast. Daarom contacteerden we vol vertrouwen brandingexpert Katlijn en kozen we voor haar gerichte aanpak.”

Stap voor stap naar een sterk merk

Kim: “Zowel Katlijn als haar team beten zich vast in de branding van KYNergie. Ze gingen van start met een grondig vooronderzoek met onder andere een SWOT-analyse, trendspotting, een benchmark in de wereld van multidisciplinaire praktijken, …”

Karolien: “Natuurlijk werden we zelf ook aan het werk gezet. We kregen bij elke sessie huiswerk mee. Katlijn baseerde zich zowel op haar vooronderzoek als op onze inspanningen. Ze leefde zich honderd procent in onze brand in en toetste regelmatig af of de richting waarin we evolueerden nog klopte. Zo kwam er al snel een opmerkelijk merkverhaal tot stand waarmee we KYNergie perfect onderscheidend konden profileren in de toekomst. Net dat was waar we het meest nood aan hadden: een duidelijke en professionele verwoording waarvoor onze business en ons merk staat.”

Kim: “Katlijn zorgde voor de puntjes op de i. Dat kwam bijvoorbeeld tot uiting in onze missie en visie, maar ook in een creatief acroniem: KYN. Dat hadden we zelf nooit kunnen bedenken. Verder bedachten Katlijn en haar team tal van belevingselementen (quotes, woordspelingen, leuke zinnen …) om ons merk nog extra body te geven. En onze bestaande 10 geboden, die bleven inhoudelijk bij ons passen, maar kregen een opmerkelijke upgrade volgens onze rebranding.”

Een frisse kijk op ons aanbod

Karolien: “Een sterk merk is leuk, maar we moeten het natuurlijk ook nog kunnen waarmaken. Daarom triggerde Katlijn ons om ook het KYNergie-aanbod onder de loep te nemen. Ze hielp ons op weg naar een nieuwe structuur waarbinnen we per onderdeel naar hartenlust konden verdiepen en verruimen. Én meer op actuele thema’s konden inzetten.”

Wat wel, wat niet?

Kim: “Het blijft voor ons soms nog wat zoeken naar wat we wel en wat we niet doen in onze praktijk. Maar dankzij ons strategische brandingtraject hebben we nu wel de handvatten die we nodig hebben. Is er iets onduidelijk, dan grijpen we onmiddellijk naar ons brandingplan om opnieuw structuur te zien in onze business.”

Karolien: “Die duidelijkheid hadden we absoluut nodig. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze klanten. Katlijn reikte ons trouwens verschillende tools aan waarmee we ons merkverhaal konden uitdragen.”

Dé richtingaanwijzer die je nodig hebt

Karolien: “Dit strategische brandingtraject is echt een aanrader voor wie het noorden kwijt is binnen zijn business. Katlijn zorgt voor een heldere kijk op je zaak en formuleert het op een professionele manier. Ze blijft daarbij niet steken in de theorie, maar geeft je tonnen praktische tips en tricks die je onmiddellijk in de praktijk kan zetten.”

Kim: “Dit brandingtraject was een pittige boterham, maar het was de inspanning meer dan waard.”

Testimonial rebranding KYNergie - Opmerkelijk

www.kynergie.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid

Wie gezondheid zegt, denkt onmiddellijk aan Lynn De Merlier. Als zaakvoerster van Goesting in Gezondheid helpt ze zoveel mogelijk mensen aan een nieuwe way of life. Zowel in haar praktijk, in haar eerste boek, als in haar assortiment van verschillende granola’s is dat haar ultieme doel.

Voor de uitwerking en lancering van haar tweede boek rond immuniteit roept ze opnieuw de hulp in van brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk.

A winning team!

Lynn: “Als therapeut is het heel belangrijk om te weten wie je bent en wat je drijft, voor welke klanten je graag werkt en hoe je je profileert op de markt. Dat zijn stuk voor stuk zaken die je niet op de schoolbanken leert. Maar als je daar een duidelijk beeld van hebt, kan je écht het verschil maken. Katlijn hielp me tijdens mijn eerste brandingtraject enorm op dat vlak. Samen werkten we toen de strategische branding van Goesting in Gezondheid uit. Het werd de basis van mijn business, mijn eerste boek en zelfs mijn granola’s.

Maar mijn merk bleef natuurlijk niet stilstaan en ook ikzelf als persoon veranderde. Daarom was het tijd voor een nieuwe wind. Na een eerste succesvolle samenwerking met Katlijn was het logisch om weer te kiezen voor Opmerkelijk.”

Op naar een tweede boek

“Voor de branding van mijn nieuwe boek Het immuniteitsplan ging ik opnieuw met Katlijn rond de tafel zitten. Tijdens het traject adviseerde Katlijn me om mijn immuniteitsplan vorm te geven met een eigen model. Ze bedacht op basis van mijn input het REMEET-model en vertaalde het naar tal van opportuniteiten. Die voorzet was net wat ik nodig had. REMEET was niet alleen een acroniem dat de uitvalsbasis werd voor elk hoofdstuk van mijn boek, het vormde ook een nieuwe insteek voor mijn praktijk.”

Niet alles op een hoopje 

“De branding van mijn tweede boek paste trouwens perfect in het plaatje van mijn bestaande merk Goesting in Gezondheid. Daar zorgde Katlijn voor. Het gaf een nieuwe twist aan mijn bestaande brand en onderstreepte nog eens extra de gezonde rode draad.
Ook voor de verdere communicatie deed ik een beroep op het talent binnen Opmerkelijk. Communicatie-expert Sara voelde mijn merk perfect aan, bruiste van creatieve ideeën en formuleerde een goed doordacht plan. Het was er boenk op! Maar liefst 90 procent van wat ze voorstelde als lanceringsscenario voerde ik uit. De reacties van mijn klanten waren unaniem positief.”

Ik ben belangrijk en uniek als klant

“Samenwerken met het team van Opmerkelijk blijft zalig. Net als bij mijn eerste brandingtraject voel ik me opnieuw belangrijk en uniek als klant. Zowel bij het uitwerken van mijn branding en het bepalen van een lanceringsscenario als bij het effectieve uitvoeren van die plannen, geniet ik hun volledige aandacht.

Het enthousiasme, het kort op de bal spelen, de professionaliteit en punctualiteit van Opmerkelijk … Ik ben er zo fan van! En last but not least, ook het hele netwerk rond Opmerkelijk ondersteunt me perfect waar ik het nodig heb.”

Een investering die loont. Ook de tweede keer!

“Misschien lijkt het vreemd om opnieuw zo een zware investering te doen op het vlak van branding en communicatie. Toch loont het absoluut de moeite en raad ik het iedereen aan. Katlijn heeft als auteur van drie managementboeken bij LannooCampus tonnen ervaring en weet dus als geen ander wat wel en wat niet werkt. Ik vind haar advies echt onmisbaar om mijn visie en concept succesvol uit te dragen. Het beste bewijs van mijn gelijk zijn de verkoopcijfers van mijn boeken en het succes van mijn praktijk.

Maar niet alleen op het financiële en zakelijke vlak vind ik de return on investment groot. Ook op persoonlijk vlak valt de last van mijn schouders. Het totaalplaatje is glashelder: ik weet wie ik ben, wat ik wil doen, en waarom en voor wie ik dit doe. Met een dergelijke stevige basis komt de rest vanzelf.”

 

www.goestingingezondheid.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Leen Heusdens, zaakvoerster van Vertrouwde Vroedvrouw

Met Vertrouwde Vroedvrouw zorgt Leen Heusdens samen met haar geboorteteam voor een integrale coaching op drie belangrijke sleutelmomenten: de zwangerschap, de geboorte en het ouderschap. Waar een bezoekje aan de gynaecoloog of Kind en Gezin stopt, daar begint de begeleiding van Vertrouwde Vroedvrouw. Die persoonlijke ondersteuning appreciëren jonge gezinnen enorm.

Om een mooie groei te realiseren voor haar merk, wilde Leen meer structuur krijgen in haar ideeën, een duidelijke storytelling creëren en beter inzetten op mond-tot-mondreclame van kersverse ouders. Met die uitdaging klopte ze aan bij OpmerKelijk.

Stilstaan is achteruitgaan

Leen: “Met Vertrouwde Vroedvrouw helpen we mensen op weg naar een gelukkig gezinsleven. Dat gaat voor ons een stuk verder dan alleen maar bolle buikjes. Want ook voor een vlotte bevalling en vragen over ouderschap kan je bij ons terecht. Gezinnen die we ondersteunen, zijn achteraf tevreden en komen terug. Dat zorgt voor een goede continuïteit binnen mijn bedrijf. Toch leek het me als onderneemster interessant om meer in te zetten op groei. Want stilstaan is achteruitgaan. En dat wilde ik niet riskeren. Vandaar dat ik te rade ging bij Katlijn voor een brandingtraject.”

Gemeenschappelijke taal creëren

“Mijn sessies bij Katlijn waren heel intensief. Ik belandde op een trein die maar bleef doorgaan. Samen namen we elk aspect van mijn zaak onder de loep. De out-of-the-boxvisie van Katlijn was daarbij heel waardevol. Al snel ontdekte ik dat ik een stukje gemeenschappelijke taal miste met mijn doelgroep. Door mijn expertise – ik ben al twintig jaar vroedvrouw – en mijn kinderen die nu al ouder zijn, speelde ik mijn voeling met het algemene veld wat kwijt. Katlijn stelde zoveel vragen over zaken die ik als normaal ervaarde, dat ik besefte dat ik dringend op een resetknop moest drukken.”

Een nieuw concept, een nieuwe merknaam

“Tijdens het brandingtraject ontwikkelde Katlijn een nieuw concept voor mijn zaak met vier pijlers: ‘Vol vertrouwen leven dragen’, ‘Vol vertrouwen leven geven’, ‘Vol vertrouwen leven beleven’ en ‘Vol vertrouwen leven begeleiden’. Met dit concept had ik eindelijk een goede houvast voor mijn verdere storytelling.

Ook de merknaam moest eraan geloven. Omdat vertrouwen heel belangrijk is in onze werking, nam Katlijn dat mee in de nieuwe naam. Het was wel even wennen, maar het plaatje klopt nu en past perfect bij ons hele verhaal.”

Goede storytelling is een must!

“Als zorgverleners zijn we vooral goed in zorgen en minder in storytelling. Als ik de vraag kreeg over wat we als team deden, dan begon ik heel uitgebreid te vertellen. Ik overstelpte mijn gesprekspartners met details en ging te veel in de diepte. Dat was uiteraard een killer voor een plakkend verhaal.

Daarnaast struikelden veel mensen over onze thuisbevallingen. Want dat hoorde toch alleen bij een geitenwollensokkengezin, niet? Zo belandden we in het verleden regelmatig in een verdomhoekje. De kunst was dus om een overzichtelijk plaatje te brengen van ons bedrijf en aanbod zonder een zekere ‘veroordeling’ op te lopen. Mijn brandingplan pakte dat probleem perfect aan.”

Goud in mijn handen

“Nu mijn brandingtraject erop zit, ben ik heel tevreden over het resultaat. Het was even doorbijten, maar ik weet met zekerheid dat ik goud in mijn handen heb. Mijn brandingplan is zo grondig. Het voelt heerlijk om eindelijk een duidelijke missie en visie te hebben voor mijn zaak.

Ik heb een perfecte kijk op hoe ik stapje voor stapje kan groeien naar een steviger merk. En bij elke ontwikkeling kan ik rekenen op Katlijn. Ze heeft een uitgebreid netwerk van professionals die mij kunnen helpen én ze blijft zelf alles in het oog houden. Ze zorgt ervoor dat het plaatje van Vertrouwde Vroedvrouw klopt.”

Een aanrader

“Katlijn heeft elk verwachting die ik had van het brandingtraject, mooi ingewilligd. En zelfs meer dan dat. Op het vlak van branding en communicatie zijn er veel lege dozen in de sector. Maar bij Katlijn kreeg ik absoluut waar voor mijn geld.

Ze pakte mijn merk tot in de puntjes aan. En dat met veel inlevingsvermogen en structuur. Haar out-of-the-boxvisie en creativiteit zijn een echte verademing. Katlijn bekijkt bovendien elk idee met een gezonde businessbril en maakt zelfs een ranking op van wat meer of minder rendeert.

Ik raad iedereen dit brandingtraject graag aan. Want wat Katlijn en OpmerKelijk bieden, is uniek!”

 

www.vertrouwdevroedvrouw.be

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.