Kim Jonckers en Karolien Gielen, zaakvoerders van KYNergie
Karolien en Kim van KYNergie voelen al een poosje hun ondernemerszin kriebelen. Ze runnen samen een succesvolle kinesistenpraktijk, maar dromen stiekem van een straffe uitbreiding: een multidisciplinair centrum met een uitgebreid aanbod voor hun klanten. In hun hoofd is de beslissing al genomen, maar the next steps blijken minder eenvoudig. Gelukkig kruist brandingexpert Katlijn hun pad. Zij masseert elk knoopje weg en helpt Karolien en Kim aan een duidelijke branding.
Op aanraden van onze patiënten
Kim: “Zowel Karolien als ik hadden al enkele managementtrajecten gevolgd. Die waren heel interessant. Maar toen we onze dromen écht in de praktijk wilden omzetten, bleven we struikelen over dezelfde zaken. We zaten vast. We wilden zo graag onze multidisciplinaire praktijk uitrollen, maar het lukte ons niet om ons merk duidelijk af te bakenen. Wat hoorde wel bij onze visie? Welk profiel paste bij onze langetermijnaanpak? We hadden er het raden naar en moesten op zoek naar individuele en professionele begeleiding op het vlak van branding.”
Karolien: “Enkele patiënten van ons hadden al een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk gevolgd. Zij waren superenthousiast. Daarom contacteerden we vol vertrouwen brandingexpert Katlijn en kozen we voor haar gerichte aanpak.”
Stap voor stap naar een sterk merk
Kim: “Zowel Katlijn als haar team beten zich vast in de branding van KYNergie. Ze gingen van start met een grondig vooronderzoek met onder andere een SWOT-analyse, trendspotting, een benchmark in de wereld van multidisciplinaire praktijken, …”
Karolien: “Natuurlijk werden we zelf ook aan het werk gezet. We kregen bij elke sessie huiswerk mee. Katlijn baseerde zich zowel op haar vooronderzoek als op onze inspanningen. Ze leefde zich honderd procent in onze brand in en toetste regelmatig af of de richting waarin we evolueerden nog klopte. Zo kwam er al snel een opmerkelijk merkverhaal tot stand waarmee we KYNergie perfect onderscheidend konden profileren in de toekomst. Net dat was waar we het meest nood aan hadden: een duidelijke en professionele verwoording waarvoor onze business en ons merk staat.”
Kim: “Katlijn zorgde voor de puntjes op de i. Dat kwam bijvoorbeeld tot uiting in onze missie en visie, maar ook in een creatief acroniem: KYN. Dat hadden we zelf nooit kunnen bedenken. Verder bedachten Katlijn en haar team tal van belevingselementen (quotes, woordspelingen, leuke zinnen …) om ons merk nog extra body te geven. En onze bestaande 10 geboden, die bleven inhoudelijk bij ons passen, maar kregen een opmerkelijke upgrade volgens onze rebranding.”
Een frisse kijk op ons aanbod
Karolien: “Een sterk merk is leuk, maar we moeten het natuurlijk ook nog kunnen waarmaken. Daarom triggerde Katlijn ons om ook het KYNergie-aanbod onder de loep te nemen. Ze hielp ons op weg naar een nieuwe structuur waarbinnen we per onderdeel naar hartenlust konden verdiepen en verruimen. Én meer op actuele thema’s konden inzetten.”
Wat wel, wat niet?
Kim: “Het blijft voor ons soms nog wat zoeken naar wat we wel en wat we niet doen in onze praktijk. Maar dankzij ons strategische brandingtraject hebben we nu wel de handvatten die we nodig hebben. Is er iets onduidelijk, dan grijpen we onmiddellijk naar ons brandingplan om opnieuw structuur te zien in onze business.”
Karolien: “Die duidelijkheid hadden we absoluut nodig. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze klanten. Katlijn reikte ons trouwens verschillende tools aan waarmee we ons merkverhaal konden uitdragen.”
Dé richtingaanwijzer die je nodig hebt
Karolien: “Dit strategische brandingtraject is echt een aanrader voor wie het noorden kwijt is binnen zijn business. Katlijn zorgt voor een heldere kijk op je zaak en formuleert het op een professionele manier. Ze blijft daarbij niet steken in de theorie, maar geeft je tonnen praktische tips en tricks die je onmiddellijk in de praktijk kan zetten.”
Kim: “Dit brandingtraject was een pittige boterham, maar het was de inspanning meer dan waard.”
Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.