Merken versterken

Wil je je merk nog meer focus en relevantie geven?

Is je bedrijf sterk bezig, maar wil je het nog meer onderscheiden van andere ondernemingen?

Streef je naar een nog gerichtere groei voor je bedrijf?

Merken en bedrijven evolueren voortdurend. En zeker als eigenaar-ondernemer speel je vol enthousiasme flexibel in op uitdagingen, veranderende markten en nieuwe producten of diensten. Soms slaat je zaak daardoor een nieuw, onbekend pad in. Ik denk bijvoorbeeld aan een nieuw aanbod, een overname, meer medewerkers, bijkomende doelgroepen of extra vestigingen. Maar het zou ook kunnen dat je vrij recent met je merk gestart bent en het nu echt met wat vaart wilt laten doorgroeien.

Tijd voor een rebranding
Veel ondernemers die bij OpmerKelijk aankloppen, streven naar meer overzicht, structuur en focus. Ze hebben een duidelijk kader voor hun onderneming nodig. Vaak hebben ze al heel wat mond-tot-mondreclame, maar willen ze het verhaal dat de ronde doet beter laten overeenstemmen met de realiteit. Vanuit de markt krijgen ze regelmatig signalen dat de concurrentie groter wordt en ze willen hun uiterste best doen om het verschil te maken … Kortom: hoog tijd om hun merk te versterken en ál hun potentieel te benutten.

360°-oefening rond jouw merk
Bij OpmerKelijk begeleid ik eigenaar-ondernemers van merken die sterker willen worden met een doordachte branding. Een OpmerKelijk concept ligt daarbij aan de basis. Want ook bij een rebranding ga ik uit van een 360°-oefening die leidt tot een concept en merk dat relevant, onderscheidend en duidelijk is, én een grote beleving creëert.

Ik help groeibedrijven om hun merk op zo’n manier te versterken dat ze OpgemerKt worden. Dat doe ik door hun zaak te bekijken vanuit een creatief, operationeel én strategisch standpunt. Ik ben voor hen een klankbord en toetssteen. Ze kunnen bij mij rekenen op een kritische en creatieve blik op de zaken die ze zelf niet zien of waar ze zelf te dichtbij staan.

Kortom: ik draai 360° rond een merk en hou rekening met alle elementen die je nodig hebt om:

  • je merk optimaal te identificeren
  • efficiënt te communiceren met de mensen rondom je merk en die mensen ook zelf aan het praten te krijgen
  • je branding te integreren in de dagelijkse werking van je bedrijf

Wil je dat je merk OpgemerKt wordt en is het tijd voor een rebranding? Vraag een vrijblijvend intakegesprek aan en ontdek wat een OpmerKelijk brandingtraject precies inhoudt.

Ann Van den Rijn, zaakvoerster van Gym Tonic

Ik was onder de indruk van het schrijftalent van Katlijn. Hoe zij erin geslaagd is om mijn concept te verwoorden. Dat is echt straf! Elke keer als ik de samenvatting van een sessie las, werd ik emotioneel. Knap hoe zij er altijd in slaagde om de essentie te vatten en die treffend te verwoorden. Je merkt het al: ik ben fan. Ik zou het brandingtraject dan ook zeker aan iedereen aanraden. Dat heb ik trouwens al gedaan. Lees meer “Ann Van den Rijn, zaakvoerster van Gym Tonic”

Ann Van den Rijn
Gym Tonic

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Daardoor werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waarvoor we stonden. Ik hoopte met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker. Lees meer “Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten”

Tinneke Geukens
Ingentia Advocaten