Merken versterken en rebranden
Wil je je merk nog meer focus en relevantie geven?
Is je bedrijf sterk bezig, maar wil je het nog meer onderscheiden van andere ondernemingen?
Streef je naar een nog gerichtere groei voor je bedrijf, vanuit een strategische, economische onderbouw?
Merken en bedrijven evolueren voortdurend. En zeker als eigenaar-ondernemer speel je vol enthousiasme flexibel in op uitdagingen, veranderende markten en nieuwe producten of diensten.
Soms slaat je zaak daardoor een nieuw, onbekend pad in. Ik denk bijvoorbeeld aan een bijkomend aanbod, een overname, meer medewerkers, extra doelgroepen of nieuwe vestigingen. Mogelijk ervaar je groeiperikelen, klopt je communicatie niet meer bij je vernieuwde aanpak, slaag je er niet in om gedreven medewerkers te behouden of aan te trekken, of lukt het niet om je bestaande medewerkers met de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Maar het zou ook kunnen dat je vrij recent met je merk gestart bent en het nu echt met wat vaart wil laten doorgroeien.
Tijd voor een rebranding
Veel ondernemers die bij OpmerKelijk aankloppen voor brandingexpertise, streven naar een beter overzicht, een duidelijkere structuur en meer focus. Ze hebben een strategisch kader voor hun onderneming nodig, waarbij rentabiliteit en opportuniteiten in de markt een cruciale rol spelen. Vaak hebben ze al heel wat mond-tot-mondreclame, maar willen ze het verhaal dat de ronde doet beter laten overeenstemmen met de realiteit. Ze missen efficiëntie en voelen aan dat ze kansen laten liggen om het onderscheid te maken en voor een nog betere return te gaan. Kortom: het is hoog tijd om hun merk te versterken en ál hun potentieel te benutten.
360°-oefening rond jouw merk
Als brandingexpert begeleid ik eigenaar-ondernemers van merken die sterker willen worden met een doordachte branding. Een OpmerKelijk concept ligt daarbij aan de basis. Want ook bij een rebranding ga ik uit van een 360°-oefening die leidt tot een concept en merk dat relevant, onderscheidend en duidelijk is, én een grote beleving creëert. En dat vanuit een toekomstgerichte strategie.
Ik help groeibedrijven om hun merk op zo’n manier te versterken dat ze OpgemerKt worden. Dat doe ik door hun zaak te bekijken vanuit een creatief, operationeel, economisch én strategisch standpunt. Ik ben voor hen een klankbord en toetssteen. Ze kunnen bij mij rekenen op een kritische blik op de zaken die ze zelf niet zien of waar ze zelf te dicht bij staan. Dankzij mijn economische achtergrond als master in de toegepaste economische wetenschappen en mijn jarenlange ervaring als kmo-adviseur in de banksector focus ik niet alleen op creativiteit, maar ook op rentabiliteit.
Kortom: ik draai 360° rond een merk en hou rekening met alle elementen die je nodig hebt om:
- je merk optimaal te identificeren
- efficiënt te communiceren met de mensen rondom je merk en die mensen ook zelf aan het praten te krijgen
- je branding te integreren in de dagelijkse werking van je bedrijf
Goed om te weten: OpmerKelijk is erkend dienstverlener voor tussenkomst via de kmo-portefeuille voor zowel advies (erkenningsnummer: DV.A215786) als opleiding (erkenningsnummer: DV.O215787) waardoor je tot 40% subsidie op het totaalbedrag kan krijgen van de Vlaamse Overheid (40% subsidie voor kleine ondernemingen en 30% subsidie voor middelgrote ondernemingen).