Merken bedenken

Wil je een nieuw idee koppelen aan je bestaande merk?

Of heb je een idee met veel potentieel voor een totaal nieuwe zaak?

Dan begeleidt OpmerKelijk jou om een sterk merk te bedenken. Een merk dat relevant, onderscheidend én duidelijk is. En dat je met veel beleving in de wereld kan zetten. Je onderbouwt je zaak op die manier met een branding die richting geeft aan je eigen strategische beslissingen, aan de communicatie naar je klanten en partners toe, én aan de werkwijze van jezelf en eventuele medewerkers.

360°-oefening rond jouw merk

Ik beschouw een merk bedenken als een 360°-oefening. Alles begint bij een OpmerKelijk concept als basis voor je merk. Een concept dat je bedrijf een identiteit geeft en dat het fundament vormt van een strategische, economische én creatieve branding die tot uiting komt in eindeloos veel factoren: van een sterke bedrijfsnaam en een onderbouwde missie tot een evenwichtig aanbod en een aangepaste methodiek.

Een sterke merkidentiteit uitbouwen

Een doordachte branding geeft jou en iedereen rondom je merk héél veel duidelijkheid. Wat doet je bedrijf en wat doet het niet? Hoe ga je om met klanten? Op welk type klanten richt je je business? Wat communiceer je met de buitenwereld? Welke methodologie ligt aan de basis? Voor al die vragen kan je je branding als basis nemen.

Ik ga met jou als eigenaar-ondernemer heel concreet aan de slag om een OpmerKelijke merkidentiteit te creëren. Na een brandingtraject zijn deze zaken voor jou dan ook glashelder:

  • Je weet exact waarvoor je merk staat en hebt dus de nodige focus om te ondernemen.
  • Je weet precies hoe jouw merk het onderscheid maakt met andere merken.
  • Je weet wat je kwaliteiten en troeven zijn en kent dus perfect jouw relevantie voor klanten.
  • Je weet hoe je je merkidentiteit met veel duidelijkheid overbrengt op de wereld.
  • Je weet hoe je een beleving creëert voor de mensen rond jouw merk.

Bovendien heb je na een brandingtraject alle tools in handen om je merkidentiteit te vertalen of laten vertalen naar een sterke klantenbeleving, een doordachte aanpak en een klantgerichte methodiek.

Laat OpmerKelijk voor jouw zaak een sterk merk bedenken! Neem contact op voor een vrijblijvend intakegesprek en ontdek wat een brandingtraject inhoudt.

Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Wij hebben ons hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven voor onze branding. Ze mocht echt all the way gaan. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten past gewoon perfect bij ons. Een knap staaltje creatieve branding dat ook volledig vertaald is naar ons concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocaten Lees meer “Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten”

Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen
HuisRAAD Advocaten

Ilka Van Tilborg, zaakvoerster van EetjebijBeetje

Katlijn creatief noemen is een understatement! Ze heeft zoveel ideeën. Neem nu de naam die ze voor mijn zaak vond: EetjebijBeetje. Die vind ik gewoon fantastisch! Ze speelt met taal en bedacht een heel sterk concept. Van daaruit is ze erin geslaagd om elk onderdeel van mijn aanbod creatief, helder en eenvoudig te benoemen en verwoorden. Ook mijn brandingplan barst van de creativiteit. En ik kreeg ook goede tips voor de lancering van mijn merk. Lees meer “Ilka Van Tilborg, zaakvoerster van EetjebijBeetje”

Ilka Van Tilborg
EetjebijBeetje