Merken bedenken
Wil je een nieuw idee koppelen aan je bestaande merk?
Heb je een idee met veel potentieel voor een totaal nieuwe zaak?
Of streef je ernaar om je nieuwe bedrijf van bij de start strategisch in de markt te zetten?
Dan begeleid ik jou om een sterk merk te bedenken. Een merk dat relevant, onderscheidend én duidelijk is. En dat je met veel beleving in de wereld kan zetten. Je onderbouwt je zaak op die manier met een branding die richting geeft aan je eigen strategische beslissingen, aan de communicatie naar je klanten en partners toe, én aan de werkwijze van jezelf en eventuele medewerkers.
360°-oefening rond jouw merk
Ik beschouw een merk bedenken als een 360°-oefening. Alles begint bij een OpmerKelijk concept als basis voor je merk. Een concept dat je bedrijf een merkidentiteit geeft en dat het fundament vormt van een strategische, economische én creatieve branding die tot uiting komt in eindeloos veel factoren: van een sterke bedrijfsnaam en een onderbouwde missie tot een evenwichtig aanbod en een aangepaste methodiek.
Een sterke merkidentiteit uitbouwen
Een doordachte branding geeft jou en iedereen rondom je merk héél veel duidelijkheid. Wat doet je bedrijf en wat doet het niet? Hoe maak je je aanpak concreet voor klanten, zodat je merk geen gebakken lucht is? Op welk type klanten richt je je business? Wat communiceer je met de buitenwereld? Welke methodologie ligt aan de basis? Hoe werk je zo rendabel mogelijk? Voor al die vragen kan je je branding als basis nemen.
Ik ga heel concreet met jou aan de slag om een OpmerKelijke merkidentiteit te creëren. Na een brandingtraject zijn deze zaken voor jou dan ook glashelder:
- Je weet exact waarvoor je merk staat en hebt dus de nodige focus om te ondernemen en gericht te groeien.
- Je weet precies hoe jouw merk het onderscheid maakt met andere merken en hoe je je troeven kan inzetten in een toekomstgerichte strategie.
- Je weet wat je ultieme kwaliteiten zijn, kent dus perfect jouw relevantie voor klanten en kan die tot uiting laten komen in je communicatie.
- Je weet hoe je je merkidentiteit met veel duidelijkheid overbrengt en zo niet alleen de neuzen van je klanten, maar ook die van je medewerkers in de juiste richting krijgt.
- Je weet hoe je een beleving creëert voor de mensen rond jouw merk en zo een sterk merk met een sterke reputatie en optimale mond-tot-mondreclame wordt.
Goed om te weten: OpmerKelijk is erkend dienstverlener voor tussenkomst via de kmo-portefeuille voor zowel advies (erkenningsnummer: DV.A215786) als opleiding (erkenningsnummer: DV.O215787) waardoor je tot 40% subsidie op het totaalbedrag kan krijgen van de Vlaamse Overheid (40% subsidie voor kleine ondernemingen en 30% subsidie voor middelgrote ondernemingen).