Sarah Bernaers en Doreen D’hondt, zaakvoersters van Tweedraads Advocaten

Sarah Bernaers en Doreen D’hondt zijn al jaren vaste klant bij OpmerKelijk. Sinds hun brandingtraject gaan ze nog regelmatig te rade bij Katlijn met strategische vragen. Tijdens een van die strategische sessies kwam een uitdrukkelijke wens naar boven: ze wilden dat hun advocatenkantoor beter bleef plakken. Gelukkig had OpmerKelijk daarvoor hét middel in huis.

Een infographic blijft hangen

Sarah: ”Een eerste gesprek bij Tweedraads Advocaten verloopt altijd volgens een bepaald stramien. We laten de cliënt aan het woord en luisteren gericht. Van onze kant proberen we zo goed mogelijk te kaderen waarvoor wij als advocatenkantoor staan en wat onze missie en visie zijn.

Na het verkennende gesprek sturen we een uitgebreide samenvatting naar de klant, met opnieuw een woordje uitleg over ons merk. Toch hadden zowel meester D’hondt als ikzelf het gevoel dat onze elevatorpitch niet bleef hangen. Daarom gingen we graag in op het voorstel van OpmerKelijk om een infographic te maken voor ons.”

Drie belangrijke voordelen

“Dankzij deze infographic duiden we nu ons advocatenkantoor in één oogopslag. Klanten die onze communicatie – zowel op onze website als in onze brieven – niet volledig lezen, zijn nu ook mee met ons verhaal.

Een tweede pluspunt is dat zelfs mensen die afzien van een procedure – en het dus houden bij een vrijblijvend gesprek – nu haarfijn kunnen uitleggen wie we zijn en waarvoor we staan. Zo krijgen we er natuurlijk veel ambassadeurs bij voor ons merk.

En last but not least, zo’n infographic is een heel handige tool op een netwerkevent. Het slaat veel beter aan dan een simpel businesskaartje.

We zijn er rotsvast van overtuigd dat dit werkt. Daarom gebruiken we onze infographic echt overal. We leggen hem in de wachtzaal, sturen hem mee met onze brieven en hebben zelfs plannen om hem te integreren in onze berichten op sociale media.”

Positieve reacties

“De reacties liegen er niet om. Collega-ondernemers zijn heel enthousiast en zien duidelijk de meerwaarde van een infographic, welke business ze ook hebben. Het is nu eenmaal een heel gemakkelijke tool om een elevatorpitch te brengen.”

Vlotte creatie

“We kunnen het hen alleen maar aanraden. De ontwikkelingsfase verliep trouwens heel vlot. Lisa van OpmerKelijk startte haar creatieve proces met een verkennend gesprek. Ze begreep heel snel waar we als bedrijf naartoe wilden. Dat vormde de basis voor een uitgebreide infographic. In de twee volgende rondes mochten we aanpassen en schrappen waar dat nodig was. Maar om heel eerlijk te zijn: haar tweede voorstel was meteen helemaal in orde. Van een vlotte creatie gesproken!”

Verrast door het effect

“Als advocatenkantoor zijn we onder de indruk van wat een goede website en socialemediastrategie doen voor ons bedrijf. Het is super dat deze infographic nog een extra boost geeft aan onze communicatie.”

 

www.tweedraadsadvocaten.be

Wil je ook je merk in een oogopslag voorstellen? Ontdek hoe je een infographic voor jouw business kan laten werken.