Sarah Bernaers & Doreen D’hondt, advocaten bij Tweedraads Advocaten

Sarah Bernaers en Doreen D’hondt bundelen hun juridische krachten onder de noemer Tweedraads Advocaten. Om hun nieuwe brand optimaal te lanceren, dachten beide dames een stapje verder dan de traditionele communicatiemiddelen van advocatenkantoren. Ze wilden de sociale media ten volle benutten.

Daarvoor klopten ze aan bij OpmerKelijk, en socialemedia-expert Sofie Kenens dompelde hen tijdens een individueel socialemediatraject onder in de wereld van Facebook, Instagram en LinkedIn.

Een mooie pioniersrol

Sarah: “Na een OpmerKelijk brandingtraject hadden we een mooi, nieuw merk in handen. Dat wilden we maar wat graag aan de wereld laten zien. Binnen de advocatuur is het eigenlijk niet gebruikelijk om daarbij in te zetten op sociale media. Toch wilden we die kanalen niet over het hoofd zien en kozen we voor het socialemediatraject van OpmerKelijk. Zo werden we in een klap echte pioniers.”

De theorie onmiddellijk toepassen

“Tijdens het socialemediatraject nam Sofie sessie per sessie een medium onder de loep. Ze bleef daarbij niet steken in een ellenlange theoretische uitleg, maar ging al snel over naar het ‘echte werk’. Die praktijkervaring was voor ons een serieuze meerwaarde. Met Sofie naast ons leerden we onze kanalen zelf beheren. Het resultaat was er! Na ons traject hadden we een perfect afgewerkte bedrijfspagina binnen de kanalen die voor ons van belang zijn.”

Vat vol kennis

“Sofie heeft een doorgedreven kennis op het vlak van sociale media. Ze kent echt elke tool. En die knowhow deelt ze op een heel opbouwende manier. Zo leer je stap voor stap de kneepjes van het vak. Het voordeel van een traject is dat je niet alle info in één keer ‘binnenkrijgt’. Dat zou echt te veel zijn.

Uiteraard staan de sociale media zelf ook niet stil. Sofie volgt elke verandering op en houdt haar kennis up-to-date. Die nieuwigheden post ze trouwens regelmatig in een gesloten Facebook-groep waartoe je toegang krijgt als je een opleiding gevolgd hebt en een kleine bijdrage betaalt. Zo blijf je ook na je traject mee met alle wijzigingen.”

Vanuit je branding

“Bouw je een pagina op zonder rekening te houden met je merk, dan zal je verhaal nooit echt kloppen en trek je al snel de verkeerde doelgroep aan. Gelukkig is Sofie heel brand-driven. Ze begrijpt voor honderd procent dat je de specifieke eigenheid van je merk en je concept moet meenemen in je sociale media. Als bedrijf is dat heel geruststellend: je bereikt altijd op een professionele manier het juiste doelpubliek.”

Een echte aanrader

“Het is best grappig. Na ons socialemediatraject zien we meteen welke bedrijven kennis hebben van sociale media en welke er verkeerd bezig zijn. Die laatsten zouden we zeker doorverwijzen naar Sofie. Het naslagwerk per kanaal, de uitgebreide praktijkervaring, de opvolging na het traject … Het zijn nog maar enkele aspecten waarom we het socialemediatraject van OpmerKelijk absoluut aanraden.”

 

www.tweedraadsadvocaten.be

Wil je ook alles leren over sociale media en zo ontdekken hoe je die kanalen optimaal inzet om je merk te boosten? Ontdek de mogelijkheden van een individueel socialemediatraject.