Ruth Meermans en Levi Nelis, zaakvoerders van studiebureau Multis

Multis is een studiebureau dat gespecialiseerd is in het ontwerp van technische uitrustingen voor gebouwen. Omdat zaakvoerders Ruth en Levi vaak wenkbrauwen omhoog zagen gaan als ze hun elevatorpitch vertelden én behoefte hadden aan een rebranding, volgden ze het brandingtraject van OpmerKelijk.

Ruth: “We merkten dat het moeilijk was om een helder antwoord te geven op de vraag wat we precies deden. Wij zijn natuurlijk heel vertrouwd met onze corebusiness, maar buitenstaanders hebben weinig affiniteit met een studiebureau in technieken. Daarom hadden we behoefte aan een samenhangend en begrijpelijk verhaal en een nieuwe branding. Een van de architecten met wie we samenwerken, had een brandingtraject van OpmerKelijk gevolgd en was daar heel positief over. Dus namen we contact op met Katlijn.”

Duidelijkheid vanaf het eerste moment

Ruth: “Het brandingtraject kost best wat geld. We hadden dus hoge verwachtingen toen we eraan begonnen. Maar Katlijn gaf vanaf het eerste moment de indruk dat ze die verwachtingen zou kunnen inlossen en zich uitstekend kon inleven in de materie. Ze creëerde onmiddellijk duidelijkheid. Elke afspraak – inclusief de inhoud van die afspraak – werd meteen vastgelegd. Dat is een goede aanpak, want zo zit iedereen elke sessie op dezelfde golflengte. En de prijs van Katlijn bleek heel gerechtvaardigd. Wij zijn ingenieurs en maken dus voortdurend berekeningen. Als je de prijs deelt door het aantal sessies en rekening houdt met de tijd die Katlijn besteedt aan de voorbereiding en het denkwerk, dan is die prijs heel correct. Zeker voor de meerwaarde die ze biedt.”

Heldere merkidentiteit

Ruth: “Katlijn heeft voor ons een concept ontwikkeld met drie duidelijke pijlers: overzicht, oplossing en ontzorging. Dat zijn de fundamenten waarop we onze methodiek enten. Die aanpak maakt dat onze merkidentiteit helder is en dat onze klanten weten waaraan ze zich kunnen verwachten. En het acroniem dat zij bedacht voor Multis – Met ultieme logica tot ingenieuze studie – vinden we ook heel mooi en duidelijk.”

Levi: “Katlijn laat je nadenken over dingen waar je niet bij stilstaat. Wij dachten vooral na over onze corebusiness en minder over hoe we ons moesten presenteren en profileren. Katlijn reikt de juiste ideeën en werkwijze aan, en helpt je om je klanten op de juiste manier te benaderen en aan te spreken.”

Van papier naar praktijk

Levi: “Het brandingplan dat je krijgt, is veel meer dan een doorlichting van je merk en je identiteit. Het is een handige tool waarmee je aan de slag kan gaan. Katlijn helpt je trouwens ook om je branding in de praktijk te brengen. Je kan met al je vragen bij haar terecht.”

Ruth: “De communicatiekant van ons rebrandingverhaal moeten we nog ‘vastpakken’, zoals Katlijn dat zo mooi zegt. Ze heeft ons ondersteund in de uitwerking van onze sitemapstructuur en methodiek, en blijft ook na afloop van ons traject betrokken. Zo heeft ze bijvoorbeeld haar feedback gegeven op ons aangepaste logo. Bovendien heeft ze ons geïntroduceerd in het OpmerKelijk Netwerk. Heel leuk en nuttig! Kortom: wij zijn heel tevreden over onze samenwerking. Het brandingtraject is een aanrader voor iedereen die ervoor openstaat om met een doordachte branding en een helder concept zijn zaak te laten groeien.”

www.multis-bvba.be

Wil je net zoals Ruth en Levi van studiebureau Multis een heldere elevatorpitch, een sterk concept en een duidelijke branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.