Nadine Jonkers, zaakvoerster van Apotheek Binnenhof

Een volledige rebranding voor haar zaak met een aanbod en dienstverlening waarmee ze haar klanten de beste zorg en service kan bieden. Dat is het resultaat van het brandingtraject dat Nadine Jonkers van Apotheek Binnenhof volgde bij OpmerKelijk.

Nadine: “Een apotheker heeft veel expertise in huis. Zelf volgen mijn medewerkers en ik regelmatig specifieke opleidingen om onze kennis uit te breiden en ons te verdiepen in bepaalde domeinen van ons vakgebied of onze producten. Die expertise zetten we in om onze klanten optimaal te helpen. Ik stem ook ons productassortiment op dat doel af. We werken niet met alle merken, maar kiezen voor die merken die het verschil maken op het vlak van wetenschappelijke onderbouwing en kwaliteit. Bovendien hebben we in onze apotheek een aantal toestellen die parameters meten om informatie te geven. Het probleem? Mensen wisten niet dat wij dat allemaal te bieden hadden. Daarom ging ik op zoek naar iemand die mij kon helpen om onze dienstverlening als merk naar buiten te brengen, zodat mensen weten dat we alles in huis hebben om hen de beste oplossing en het beste advies te geven. Een vriendin van mij sprak over Katlijn. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik nam een kijkje op haar website en maakte een afspraak voor een intakegesprek.”

Duidelijke meerwaarde

“Door de jaren heen heb ik met verschillende potentiële partners gesproken die mij wilden helpen met mijn rebranding. Maar tijdens de intakegesprekken kreeg ik altijd een vage uitleg over hun meerwaarde. Dat was bij Katlijn niet zo. Ze is heel helder en communiceert duidelijk waarvoor ze staat, wat ze precies doet en aanbiedt, en hoe ze je kan helpen. Ze stelde alles heel tastbaar voor. Ik was overtuigd!”

Open geest

“Haar gave om structuur te brengen en zo zaken concreet te maken, is de grootste troef van Katlijn. Ze is betrokken maar slaagt er toch in om genoeg afstand te bewaren en het overzicht te houden. Ze stelt de juiste vragen en kijkt met een open geest naar de opportuniteiten. Zo hebben we samen de pijlers van ons concept vastgelegd. Wij bieden onze klanten onderbouwde oplossingen op maat, geven veel advies en volgen hen op. Dankzij onze rebranding weten we nu waarvoor we staan en kunnen we onze aanpak en expertise helder communiceren.”

Tool die vertrouwen schept

“Een rebranding is best een grote stap. Maar Katlijn ondersteunt je in elke fase van je traject. Ze doet voortdurend kleine suggesties die onmiddellijk een positief effect op je zaak hebben. Dat versterkt het gevoel dat je rebranding ook echt werkt. Bovendien helpt Katlijn je ook om je rebranding te implementeren. Het brandingplan bevat schema’s, stappenplannen en vragen voor de mensen die je merkidentiteit moeten vertalen naar de praktijk, zoals je grafische vormgever, je webdesigner en je copywriter. Ik ben nog niet in die fase, maar de wetenschap dat ik zo’n handige tool heb, geeft me vertrouwen om naar hen toe te stappen.”

Samenwerken in de toekomst

“Katlijn is heel vriendelijk, altijd goedgeluimd en bijzonder professioneel. Ze is hypergeorganiseerd, prima voorbereid en komt alle afspraken na. Ze is oprecht geïnteresseerd in jou en je zaak. Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik het zoveelste traject voor haar was. Integendeel. Katlijn leeft echt met je mee. We werken op dit moment samen in het kader van een strategietraject. Maar ik ben nu al aan het denken aan daarna. Want ik zou echt graag met haar blijven samenwerken. Als drijvende kracht van je eigen zaak is het heel aangenaam om een klankbord te hebben. Iemand die kritisch naar je zaak blijft kijken, je ruggensteun is, en je positief stimuleert om dynamisch te blijven ondernemen. Katlijn is de persoon die ik daarvoor nodig heb.”

 

www.apotheekbinnenhof.be

Streef jij ook naar een rebranding voor je zaak? En wil je een brandingplan dat je helpt om je trouw aan je merkidentiteit te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.