Jeroen Mangelschots, zaakvoerder van Fleesch

Jeroen Mangelschots kent de horecaklappen van de zweep. Al enkele jaren is hij de drijvende kracht achter het succesvolle restaurant Whatz Hap in Beringen. Recent begon het bij deze jonge ondernemer opnieuw te kriebelen. Want Jeroen wilt met een uniek concept de burgerwereld een nieuw elan geven. Samen met Katlijn, brandingexpert van Opmerkelijk brengt hij de bal stevig aan het rollen met Fleesch.

Een duidelijk intakegesprek

“Als ik iets in mijn hoofd heb, ga ik er voor. Dat is nu eenmaal wie ik ben. Een durver, een springer, die altijd op zijn pootjes belandt. Om mijn nieuwe en wilde plannen voor de burgerwereld een extra boost te geven, klopte ik aan bij Katlijn van Opmerkelijk. Ik verzorgde al enkele evenementen in Herckenrode voor haar. Zo had ik een redelijk goed beeld van wat ze deed.

Tijdens mijn intakegesprek legde Katlijn me haarfijn uit hoe ze te werk ging, vroeg naar mijn verwachtingen  en overtuigde me van haar visie. Dit traject was echt wat ik zocht!”

Een breed en ruim plaatje

“Ik pitchte mijn idee bij Opmerkelijk. Katlijn en haar team pikten mijn plannen onmiddellijk op en gingen ermee aan de slag. Ik voelde dat ze zich helemaal lieten gaan in elke fase van mijn brandingtraject en was verrast hoe hard ze buiten de lijntjes kleurden. Ik was dan ook heel tevreden over bijvoorbeeld de swot-analyse, de benchmark, de creatieve wisselwerkingen en het uiteindelijke merkconcept. Het resultaat was een complete ondersteuning voor mijn merk Fleesch.”

Een straf merkverhaal

“Met Fleesch rol ik nu een prachtig merkverhaal uit. Ik laat mijn klanten genieten van een wereldkeuken die in het teken staat van drie pijlers: burgers, balls in bowls en baskets. Ik geef hen een duidelijk kader mee waarbinnen ze zelf nog veel flexibiliteit hebben. Om de beleving van mijn merk helemaal af te maken, kies ik, op aanraden van Katlijn, enkel voor ronde vormen. Jawel, dat betekent dus ronde nachos tot zelfs ronde chocoladeballetjes.”

Spannende pistes

“De meerwaarde van Katlijn is enorm. Ze bruist van vernieuwende ideeën en inzichten waarmee ik echt aan de slag kan. Dat geldt trouwens ook voor haar hele team. En dankzij de goede voorbereidingen en duidelijke verslagen gaat er geen enkele opportuniteit verloren. Als dynamische ondernemer vind ik dit super belangrijk. Ik weet dat het openen van mijn restaurant nog maar stap een is voor Fleesch. Daarna kan ik kiezen uit een waaier aan mogelijkheden om mijn merk te boosten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een festivalconcept, een high end module en zelfs een burgerbrand.”

Op naar Dubaï

“Door dit brandingtraject ben ik als ondernemer gegroeid. Ik bekijk dingen anders en twijfel nog minder dan vroeger. Mijn ambities zijn groot. Ik droom ervan om de burgerwereld volledig op zijn kop te zetten en zelfs een Fleesch te openen in Dubaï. Dankzij de hulp van Katlijn heb ik hiervoor het concept in handen en durf ik er nu nog meer voor gaan.

Ik raad dit brandingtraject zeker aan. Het voelt eigenlijk als een geboorte waarbij je, samen met Katlijn en haar team, stapje voor stapje de opvoeding van je merk bekijkt. Elke uitdaging, elke kans leg je onder de loep om zo voluit te gaan voor een mooie groei.”

 

(c) Logo: Jonathan Vaes van piku.be

www.fleesch.be

 

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy