Charlotte Bossens, zaakvoerster Maison Couleur

Maison Couleur is een verwensalon voor haar, huid en make-up met een bewust en groen randje. Zaakvoerster Charlotte Bossens streeft naar een oplossing of verbetering voor haar en huid, met een duurzaam resultaat én een zo klein mogelijke impact op het milieu. Om het concept en de branding van Maison Couleur gestructureerd en overzichtelijk uit te bouwen, volgde Charlotte het businesstraject van OpmerKelijk.

Charlotte Bossens: “Ik wilde Maison Couleur van een kapsalon omtoveren tot een duurzaam en ecologisch verwensalon, waarbij de balans tussen mens en natuur op elk moment centraal staat. Ik had wel veel ideeën, maar ik miste de nodige structuur en samenhang en een stukje kennis en ervaring om die ideeën op een goede en doordachte manier uit te werken. De zaadjes voor mijn concept had ik geplant, maar ik had iemand nodig die zorgzaam en met veel geduld en kennis van zaken samen met mij dat kleine plantje kon doen groeien. Katlijn was daar de ideale persoon voor. Haar coaching en begeleiding waren de perfecte voedingsbodem om mijn verwensalon te laten kiemen.”

De rode draad

Enthousiasme kan voor onderneemsters soms een valkuil zijn. Charlotte: “Wanneer je zoals ik heel gedreven bent, bestaat het risico dat je je in het avontuur stort zonder een duidelijk en uitgewerkt plan van aanpak. Het gevolg? Je verliest gaandeweg de rode draad. Maar door de stapsgewijze opbouw van het coachingstraject raak je de weg nooit kwijt. Dreig je toch even verloren te lopen? Dan zet Katlijn je onmiddellijk weer op het juiste spoor. Dankzij haar begeleiding geraak je snel en zonder omwegen waar je wilt zijn. Ze behoudt op elk moment het overzicht en bekijkt de zaken vanop afstand.”

Uitgebreid en onderbouwd brandingplan

“Katlijn doet je werkelijk over elk aspect van je onderneming nadenken. Je concept, je USP, je doelpubliek, je prijssetting, noem maar op. Dat is vaak niet gemakkelijk want dat betekent dat je keuzes moet maken. Zo moet je bepalen welke ideeën je onmiddellijk wilt uitwerken en welke je op de langere baan schuift. Maar die aanpak werkt, want door nu veel denkwerk te verrichten, maak je het jezelf later veel gemakkelijker. Al die informatie giet Katlijn in een uitgebreid brandingplan. Dat is een houvast in de uitbouw van je zaak. Ik kijk er bijna dagelijks in, want het bevat naast mijn strategie ook heel wat praktische tips en adviezen. Zo heb je op elke moment je eigen persoonlijke toetssteen.”

Efficiënte coaching

“Katlijn daagt je voortdurend uit en kiest nooit voor de gemakkelijkheidsoplossing. Ze is een heel toffe vrouw met een groot inlevingsvermogen, maar tegelijk is ze ook heel strikt en zegt ze waar het op staat. En dat is soms confronterend. Maar wel noodzakelijk als je vooruit wilt gaan. Haar manier van coachen is in één woord samen te vatten: efficiënt.”

Relevante opleidingen voor onderneemsters

Ook de opleidingen van OpmerKelijk vielen in de smaak. Charlotte: “Katlijn organiseert ook interessante opleidingen voor vrouwelijke ondernemers. De thema’s van die opleidingen sluiten echt aan bij het coachingstraject en leveren veel relevante informatie op. Zo volgde ik een training over mond-tot-mondreclame waar ik heel wat uit heb geleerd. Die wisselwerking tussen het traject en de opleidingen bieden je dat tikkeltje extra. Het businesstraject van OpmerKelijk is dan ook een echte aanrader. Had ik geweten wat het allemaal inhield, dan zou ik het vroeger hebben gevolgd. Katlijn heeft ervoor gezorgd dat ik op een bewuste, duurzame, unieke en onderscheidende manier kan ondernemen. Ze heeft me geïnspireerd … en ik hoop ik haar ook een beetje J.”

www.maisoncouleur.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.