Birgit Vermeiren, zaakvoerster van Corneli Health Center

Werken aan de gezondheid van ondernemers, dat is waar Birgit Vermeiren en haar team van Corneli Health Center voor gaan. Elke klant kan er rekenen op de meest geschikte therapie om weer gezond in het leven te staan. Toen Birgit besliste om samen te werken met haar vader en enkele andere therapeuten, besefte ze dat er verschillende therapeutische benaderingen waren binnen het nieuwe team. Naar de buitenwereld toe zou er geen eenduidig beeld zijn van de zaak. Birgit wilde geen kansen laten liggen voor het gezondheidscentrum dat ze samen met de andere therapeuten zou gaan uitbaten. Dankzij het brandingtraject van OpmerKelijk kwam ze tot een duidelijk en onderscheidend concept.

“Wat doen jullie nu eigenlijk?”

Birgit: “Werken in een team is super. Iedereen heeft zijn specialisatie. Maar er is ook een keerzijde aan de medaille: elk teamlid heeft zijn of haar visie op de zaak. Daardoor wisten onze klanten eigenlijk niet waarvoor ons centrum staat. Want afhankelijk van wie hun therapeut was, kregen ze een ander verhaal. Na het lezen van het boek Onderneemster zkt sterk merk was ik helemaal verkocht. Katlijn van OpmerKelijk zou ons uit de nood helpen! Met haar hulp zouden we de visies versmelten tot één duidelijk concept. Zowel mijn vader als ikzelf stapten in het brandingtraject.”

De rode draad

“Na enkele weken vol zeer uitdagend huiswerk bereikten we een verrassend concept. In ons gezondheidscentrum draait alles nu rond CARE. Katlijn kwam met dit alleszeggend acroniem op de proppen om het concept nog meer diepgang te geven. Het legt de focus op Connection, Attention, Relaxation en Explanation en verwoordt precies wat wij doen, maar wat we daarvoor niet gezegd kregen.”

“Ook hoe we werken, werd onder de loep genomen. Wij behandelen de ondernemer in zijn totaliteit en niet alleen het ‘pijntje’. Om dit in de verf te zetten, stelde Katlijn vier P-kernwoorden voor die de methodiek van Corneli Health Center definiëren. In de middelste cirkel staat Pain, daarrond komt Potential te staan, vervolgens Personen tot slot Picture. Dat toont aan dat wij beginnen waar de meeste therapeuten stoppen. We hebben aandacht voor alle aspecten van de persoon, zijn unieke mogelijkheden en het totale plaatje.”

Ons aanbod ontrafeld

“Met ons vierkoppige team kunnen wij diverse therapieën aanbieden in ons gezondheidscentrum. Katlijn bekeek dit aanbod zeer kritisch en bracht er structuur in. Mijn vader was telkens de ‘schrijver’ van de uitleg rond elke therapie. Hij deed dit op een grondige en wetenschappelijke manier. Pas tijdens het traject confronteerde Katlijn er ons mee dat onze klanten niet mee waren met het vakjargon en zijn bewoordingen. Daarom vertaalde Katlijn het vlotjes in begrijpbare taal. Voor mijn vader was dit laatste een absolute meerwaarde. En het was een bewijs dat Katlijn helemaal mee was met onze business.”

Een eindresultaat dat rendeert én werk bespaart

“Ik ben supertevreden over ons brandingtraject. Je start met veel theoretisch denkwerk. Maar het plan dat daaruit voortvloeit, is heel concreet. We kunnen nu perfect vertellen wie we zijn en wat we doen. En we slagen erin om onze branding door te trekken in alles: van website en visitekaartjes tot ons interieur.”

“Wat helemaal schitterend is, is dat je met dit plan perfect kan stappen naar je grafisch vormgever, je webdesigner … Alle partijen snappen meteen wat je bedoelt. Geloof me, het bespaart me enorm veel uren. Je moet geen werk meer stoppen in briefings schrijven. En het werk op zich loopt ook vlotter omdat de externe partij nergens naar moet gissen. Het resultaat ademt altijd uit wie we zijn.”

Enkele OpmerKelijke verrassingen

“Niet alleen zorgt Katlijn voor een enorme meerwaarde op het vlak van structuur en strategie, maar ze komt ook bijzonder creatief uit de hoek: van een baseline, een slogan, tot zelfs de kleuren die belangrijk zijn voor ons merk. Koraalrood … dat had ik niet verwacht.”

“Ook het OpmerKelijk Netwerk was een aangename verrassing. Van graficus tot advocaat: je ontdekt er professionals die stuk voor stuk uitblinken in hun vak en die helemaal mee zijn met Katlijns aanpak. Een absolute win, als je het mij vraagt!”

 

www.cornelihealthcenter.be

Streef jij voor je bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.