Carla Van Corenland, zaakvoerster van Fiscadvies

Carla Van Corenland van Fiscadvies was zelf al een bezige bij op LinkedIn. Als onderneemster gelooft ze honderd procent in het professionele belang van dit platform. Dit enthousiasme over LinkedIn wilde ze graag overbrengen op haar team. Daarom ging Carla te rade bij Sofie van OpmerKelijk voor een LinkedIn-opleiding op maat van haar team.

Op zoek naar een coherent geheel

Carla: “Als doorgewinterde LinkedIn-gebruiker ken ik dit platform als mijn broekzak. Toch lukte het me niet om ook mijn team warm te maken voor dit professionele kanaal. En wie wel al communiceerde via LinkedIn, deed dat op een heel persoonlijke manier. De communicatie van Fiscadvies op LinkedIn was daardoor geen coherent geheel.”

De voorbereiding is cruciaal

“Ik klopte aan bij Sofie voor een opleiding. In een eerste fase bekeken we samen de belangrijkste accenten. Samen bepaalden we grondig de doelstellingen. Dat gaf me onmiddellijk veel vertrouwen in deze training.

Vervolgens ging Sofie aan de slag. Ze analyseerde onze bedrijfspagina en alle individuele profielen. Zo kon ze deze opleiding perfect afstemmen op onze noden en onze mensen.

Voor de opleiding vroeg ze al een eerste inspanning van mijn team. Elke medewerker moest zijn of haar profiel in orde zetten. Dankzij het overzichtelijke stappenplan van Sofie lukte dat perfect. Ik vond die aanpak schitterend. Zo verloren we geen kostbare tijd tijdens de opleiding en kreeg elk individu al wat voeling met de materie.”

Go, go, go LinkedIn!

“Tijdens de opleiding zelf dompelde Sofie mijn medewerkers onder in de wereld van LinkedIn volgens een doordachte structuur. Ze raakte echt alle topics aan: van overzichtelijke profielen, artikels posten en delen, tot elkaar taggen en erkenningen geven. Bij mijn team groeide het enthousiasme om zelf aan de slag te gaan met de minuut.

Hoewel ik al een stevige gebruiker van dit platform was, wist Sofie me toch te verrassen met nieuwe weetjes. Ze was helemaal mee met de meest recente zaken van LinkedIn die relevant konden zijn voor mijn business.”

Branding integreren

“Een extra troef van deze opleiding zat in het integreren van de branding van Fiscadvies. Na mijn brandingtraject bij Katlijn wist ik uiteraard perfect wat mijn merk inhield. Nu bracht Sofie dat ook over op mijn teamleden. Ik zou het zelf niet beter gekund hebben. Meer zelfs, door de boodschap te laten brengen door een externe persoon, bleef zowel de branding als de LinkedIn-kennis beter hangen.”

Aanrader!

“Deze opleiding miste haar doel niet. Door ze in teamverband te volgen, merkte ik dat mijn medewerkers zowel tijdens de opleiding als daarna van elkaar leerden en elkaar prikkelden. De LinkedIn-knowhow is echt blijven hangen en we werken er nog dagelijks mee. Mijn team gaat nu meer en beter aan de slag met dit platform. Dankzij Sofie communiceren we nu gestroomlijnd en op dezelfde professionele manier. En dat is een absolute winst voor het merk Fiscadvies.”

www.fiscadvies.be

 

Wil je ook de kracht van LinkedIn voor jouw bedrijf ontdekken en een opleiding voor je team organiseren? Ontdek dan de mogelijkheden van een LinkedIn-opleiding in jouw bedrijf.

Communitymanagement voor de banksector

Kevin Coppieters, beleidsadviseur bij KBC

Een hechte relatie creëren tussen bankier en klant is een van de belangrijkste doelstellingen van KBC. Om dat doel te bereiken, richtte de bank zijn pijlen op LinkedIn, een medium waarmee KBC zowel zijn merk als zijn verhaal wil uitdragen.

Maar omdat LinkedIn voor de meeste medewerkers nog veel geheimen had, klopte Kevin Coppieters, beleidsadviseur bij KBC, aan bij Katlijn Voordeckers, zaakvoerder van OpmerKelijk, die die opdracht aan haar medewerkster en socialemedia-expert Sofie Kenens toevertrouwde. Ondertussen volgden maar liefst 350 kantoor- en gebiedskantoordirecteuren de LinkedIn-opleiding van Sofie en gingen gedreven met het sociale medium aan de slag.

Elke minuut goed benut

Kevin: “Als beleidsadviseur bij KBC zocht ik naar een professionele LinkedIn-opleiding. Na een aangenaam kennismakingsgesprek en een proefsessie was ik voor honderd procent overtuigd van de opleiding van OpmerKelijk.

Van bij het begin werd er geen tijd verspild. Sofie van OpmerKelijk vroeg onze medewerkers al vooraf om een LinkedIn-profiel aan te maken. Dankzij dit voorbereidende werk verloor ze geen tijd met kleine ditjes en datjes.

Tijdens de opleiding kwam de expertise van Sofie duidelijk naar voren. Ze bracht haar knowhow op een heel professionele manier over. Professioneel én enthousiast trouwens. En dat miste zijn impact niet.”

Een LinkedIn-opleiding met resultaat

“Na deze opleiding zie ik een duidelijk verschil binnen KBC. Niet alleen wordt LinkedIn veel meer gebruikt, maar ik kom ook echt leuke dingen tegen. Organiseren we bijvoorbeeld een evenement, dan ben ik er zeker van dat de collega’s er een mooie post van maken. Of verschijnt er een interessant artikel van KBC, dan wordt dat onmiddellijk gedeeld op LinkedIn. Ons merk en ons verhaal worden zo meer en meer verspreid onder onze klanten.”

Een van de meest geslaagde opleidingen

“Als ik me baseer op het oordeel van de cursisten, dan durf ik gerust te zeggen dat deze LinkedIn-opleiding tot de top behoort. De deelnemers zijn enorm enthousiast over wat ze geleerd hebben. En dat werkt natuurlijk aanstekelijk. Bij KBC zouden we deze opleiding dan ook graag willen uitrollen doorheen de hele organisatie.”

www.kbc.be

Wil je ook alles leren over LinkedIn en zo ontdekken hoe je dit kanaal optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van een opleiding in jouw bedrijf.