Laurie De Moor

Laurie De Moor, B2B Trainer en Head of Academy bij Cent Pur Cent en i.am.klean

Caroline Rigo van cosmeticamerken Cent Pur Cent en i.am.klean gaat voluit voor een win-winrelatie met haar externe verkooppunten. Ze wil niet alleen de sales van Cent Pur Cent bij apothekers en i.am.klean bij schoonheidsinstituten boosten, maar ook hun totale verkoop stimuleren. Samen met haar collega Laurie De Moor gaat ze zonder enige twijfel voor dat doel en biedt haar klanten een Social Media Academy op maat aan van Opmerkelijk.

De keuze voor de juiste socialemediaopleidingen

Laurie De MoorLaurie: “Toen ik op zoek ging naar een gepaste socialemediaopleiding voor onze verkooppunten, was mijn keuze snel gemaakt. Opmerkelijk had zich tijdens de brandingtrajecten voor onze merken al eerder bewezen. Ik wist dat zij garant stonden voor een goede, vlotte en duidelijke samenwerking.

De doelgroep voor deze opleiding was heel breed. Gelukkig schrok dit Sofie, Social Media & Brand Manager, niet af. Ze kneedde elke socialemediaopleiding naar enkele leerrijke basismodules (Facebook, Instagram, LinkedIn). Op die manier kon iedere klant na de algemene startopleiding bewust kiezen voor wat hij of zij wilde bijleren. Van maatwerk gesproken!”

Sofie houdt de touwtjes stevig in handen

Sofie bracht een duidelijke structuur in elke opleiding. Ze vertrok daarbij van een sterke uitvalsbasis en bouwde die verder uit met complexere items.

Toen het coronavirus de kop opstak, liet ze zich niet verrassen en gooide ze perfect het roer om. In maar enkele dagen tijd switchte ze van een classroomformule naar online sessies boordevol interactie.”

Grondige kennis van zaken

“Sofie is een expert op het vlak van sociale media. Op elke vraag weet ze het antwoord. Om de leerstof op een boeiende manier te brengen, leeft ze zich honderd procent in haar doelgroep in. Zo haalt ze met gemak best practices uit het werkveld aan of wijst ze op een constructieve manier op mogelijke verbeterpunten.

Maar je vak kennen is natuurlijk niet genoeg. Je moet het ook kunnen overbrengen. En dat is zeker een sterkte van Sofie. Ze legt elk detail op een duidelijke en aangename manier uit.”

Social Media Academy is een aanrader

“Ik raad deze Social Media Academy op maat zeker aan andere ondernemers aan. Het is een echte eyeopener. Door de snelheid waarmee de sociale media plots voor de deur stonden, zijn we er met z’n allen zomaar wat ingerold. Of anders gezegd, we gebruiken Facebook, Instagram of LinkedIn niet ten volle en missen finesse en efficiëntie. Net daarom is deze Social Media Academy zo waardevol. Ze overstijgt de basisdingen en leert je op een juiste en doelgerichte manier communiceren met deze nieuwe tools.”

 

Cent pur Cent      i.am.klean

www.centpurcent.com          www.iamklean.be

Wil je ook alles leren over Facebook, Instagram en LinkedIn en zo ontdekken hoe je die kanalen optimaal inzet om je merk te versterken? Ontdek de mogelijkheden van onze socialemediaopleidingen op maat.

Mieke Cassiers, zaakvoerster van Chocola-Tuti

Mieke Cassiers van Chocola-Tuti verleidt met haar chocoladeworkshops jong en oud. Facebook is voor haar een belangrijk medium en ze zet er dan ook al een tijdje op in. Maar ze was ervan overtuigd dat ze met een frequentere aanwezigheid en een plan van aanpak nog beter zou scoren. Tijdens haar brandingtraject bij Opmerkelijk besliste Mieke daarom om een individuele Facebook-opleiding te volgen bij Sofie.

Do’s-and-don’ts van Facebook

Mieke: “Ik wist wel dat Facebook voor Chocola-Tuti het ideale sociale medium is. Maar ik ben niet met Facebook opgegroeid, dus ik speelde er maar wat mee (lacht). De opleiding van Sofie was superpraktisch! Ze kende mijn business, want ze had het brandingtraject meegevolgd achter de schermen. Vanaf minuut één konden we daardoor hands-on de Facebook-pagina van Chocola-Tuti optimaliseren. Sofie had de opleiding grondig voorbereid, do’s-and-don’ts genoteerd, ideeën opgeschreven. Ik werd met de minuut enthousiaster!”

Calls to action voor meer resultaat

Sofie leerde Mieke dat je op je professionele Facebook-pagina interessante knoppen kan toevoegen. Zo voegde Sofie de call-to-actionknop ‘Contact met ons opnemen’ bovenaan toe. De tabs in de navigatiebalk links werden anders gerangschikt en aangevuld. Zo zie je nu meteen het ‘aanbod workshops’ staan. Mieke: “Superleuk ook is ‘live’ gaan met Facebook. Echt iets voor mijn business. Vóór de opleiding durfde ik die knop niet goed aan te raken, nu heb ik het toch al een aantal keren geprobeerd. Het smaakt naar meer.”

Top of mind blijven

Mieke merkt dat heel wat mensen Chocola-Tuti op Facebook volgen. “Niet iedereen reageert, maar iedereen heeft het wel gezien. Dat hoor ik achteraf. Dankzij Facebook blijf ik top of mind. Het vergt niet al te veel tijd en het is nog leuk ook. Als ik leerkracht was, dan kreeg Sofie van mij een tien op tien!”


www.chocola-tuti.be

Wil je net zoals Chocola-Tuti top of mind zijn op Facebook? Wil je ook eens live gaan? Mail dan naar [email protected]. Zij leert je de knepen van het socialemediavak.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren