Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen zijn allesbehalve  typische advocaten. Hoewel ze aan het hoofd staan van HuisRAAD Advocaten, willen ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van hun advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgden Nathalie en Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Nathalie: “Sarah en ik werkten voor hetzelfde advocatenkantoor. En al snel bleek dat we dezelfde visie hadden op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloten we om ons eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. We hadden voor onze branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want we wilden op een positieve manier duidelijk maken dat wij mijlenver staan van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een Unizo-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

Nathalie: “Wij hebben ons hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. We waren heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Wij zijn gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep zijn vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar ons concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocaten.”

Weten waar je staat

Sarah: “Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

Sarah: “Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Sara Reymen, zaakvoerster van Tekstueel

Tekstueel is het copywritingbureau van Sara Reymen. Ondernemingen kunnen voor al hun commerciële teksten bij het bedrijf uit Hasselt terecht. De expertise van het huis? Teksten die scoren in Google. Omdat de zaak van Sara een snelle groei kende, en ze met een sterke en duidelijke branding die groei wilde vergemakkelijken, klopte ze aan bij OpmerKelijk.

Sara: “Tekstueel groeit snel. Daarom moest ik heel veel knopen doorhakken. En niet van de gemakkelijkste. Na veel telwerk besloot ik bijvoorbeeld om mijn eerste vaste medewerker aan te werven. Tot dan toe werkte ik met een vast team van freelancecopywriters, -eindredacteurs en -vertalers. Zo’n eerste aanwerving heeft natuurlijk een grote financiële impact. Verder groeien is dan ook een must. Een goede branding is daarvoor onontbeerlijk. Ik heb samen met Katlijn het boek Onderneemster zkt sterk merk geschreven en weet dus heel wat van branding en communicatie. Maar voor mijn eigen zaak had ik het gevoel dat ik er te dicht op zat. Ik weet dat Katlijn altijd bruist van de originele ideeën en inzichten en kon me dus geen betere persoon indenken om mijn branding onder de loep te nemen.”

USP’s benoemen en tastbaar maken

“Katlijn ziet dingen die anderen niet zien. Zo kregen potentiële klanten vroeger tijdens een intakegesprek vaak heel veel communicatieadvies. Ik gaf mijn expertise gratis weg. Katlijn heeft mijn aanbod gefinetuned en ervoor gezorgd dat ik mijn dienstverlening valoriseer. Ze is heel sterk in USP’s benoemen en die ook tastbaar maken. En ze is heel creatief. De slogan die ze voor Tekstueel bedacht heeft – Treffend, Tegendraads, Tekstueel – vind ik fantastisch. Die past helemaal bij ons.”

Grote affiniteit

Dat Katlijn zelf ook een zelfstandige ondernemer is, vond Sara een echte meerwaarde. “Ondernemer zijn is een vak apart. Gelukkig een vak dat Katlijn helemaal kent. Ze kent de uitdagingen die als ondernemer op je afkomen. Ze begrijpt wat het is om wakker te liggen van investeringen, groeipijnen of eerste vaste medewerkers. Die ervaring geeft het businesstraject nog meer waarde. Bovendien heeft Katlijn een economische achtergrond, waardoor ze altijd een blik op de financiële kant van het verhaal houdt. En dat is belangrijk voor je groei. Ook al ben je zelf gefocust op een deelaspect van je branding, zij blijft op elk moment het grotere geheel zien. Zo waakt Katlijn erover dat alle beslissingen en initiatieven binnen je branding passen.”

Starters én groeiers

“Het businesstraject is heel interessant voor zaakvoerders van startende én groeiende bedrijven. Je leert kritisch naar je bedrijf kijken en komt samen met Katlijn tot oplossingen en inzichten die je zelf nooit bereikt had. Ze verplicht je gewoon om je comfortzone te verlaten en je vastgeroeste patronen te doorbreken. En daar wordt je onderneming sterker van. Ik heb het traject al aan veel ondernemers aangeraden en zal dat in de toekomst ook blijven doen. Ik merk trouwens dat bedrijven met een brandingplan van OpmerKelijk veel efficiënter en gerichter kunnen communiceren. Ze weten waarvoor ze (willen) staan en daar begint werkelijk alles mee.”


www.tekstueel.be

Wil je net zoals Sara je volgende groeifase ingaan met een sterke branding? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Petra Van Lommel, zaakvoerster van Platform 42-44 en Orthovalo

Petra Van Lommel is eigenares van de groepspraktijk Platform 42-44 én zaakvoerster van Orthovalo. Platform 42-44 huisvest verschillende medische en paramedische praktijken. Orthovalo, gespecialiseerd in orthopedische behandelingen, orthopedische (veiligheids-)schoenen en steunzolen op maat, is daar één van. Omdat Orthovalo oorspronkelijk de enige praktijk was in Platform 42-44 en haar twee bedrijven voor de buitenwereld onlosmakelijk met elkaar verweven waren, ging Petra langs bij Katlijn. Haar doel? Het businesstraject volgen om tot een nieuwe branding voor Orthovalo te komen. Het resultaat? Veel meer dan ze had verwacht!

Petra: “Ik worstelde met de vraag of ik mijn twee bedrijven moest opsplitsen of toch maar verweven laten. Had elk bedrijf bijvoorbeeld een eigen branding en website nodig? En welke professionele stappen moest ik zetten om te groeien? Ik dacht dat ik vooral de branding van Orthovalo moest aanpakken. Maar dat was buiten de kritische blik van Katlijn gerekend.”

Geïntegreerd concept

“De branding van Orthovalo zat vrij goed in elkaar. Maar Katlijn zag veel potentieel in de ontwikkeling van een sterk concept rond Platform 42-44. Haar idee? Een concept waarbij vier ‘platformen’ – medisch, paramedisch, podotherapeutisch en orthopedisch – die elkaar konden versterken in Platform 42-44 werden ondergebracht. Zo zou een groepspraktijk ontstaan die mensen een totaaltherapie op één locatie bood. Het is knap hoe Katlijn erin geslaagd is om het ‘oude’ concept van Orthovalo te behouden, open te trekken en te integreren in het nieuwe concept van Platform 42-44.”

Vlotte samenwerking

“De samenwerking met Katlijn is heel vlot verlopen. In haar aanpak is er ruimte voor discussie. Dat vond ik een echte meerwaarde. Je krijgt niets opgedrongen. Jij vertelt hoe jij het ziet en Katlijn geeft haar mening. Soms ben je het overzicht kwijt of heb je bepaalde inzichten niet omdat je te nauw betrokken bent. En dan zorgt Katlijn voor een helikopterperspectief. Die werking is de ideale basis om op verder te bouwen. Want zo kom je samen tot oplossingen waarbij je je goed voelt.”

Totaalpakket

“Het businesstraject van OpmerKelijk is een echte aanrader. Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt om met een sterk concept en een heldere branding je bedrijf te laten groeien. Katlijn heeft aandacht voor alles wat met je onderneming te maken heeft. Van huisstijl en merkbeleving tot communicatie: alles komt aan bod. Het businesstraject is een echt totaalpakket.”

Maatwerk

“Katlijn is een expert in haar vak. Maar haar belangrijkste troef is vooral hoe ze haar expertise vertaalt naar maatwerk. Ze hanteert geen standaardoplossingen waarin ze je concept probeert te passen, maar gaat echt samen met jou aan de slag om het ideale concept en de juiste branding voor jouw zaak te vinden. Dat is zeker niet de gemakkelijkste werkwijze, maar wel de aanpak die leidt tot het beste resultaat.”

www.platform42-44.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega

La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol  schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende workshops vanuit een doordacht concept. En dus klopte ze voor ondersteuning aan bij OpmerKelijk.

Karine: “Ik hou niet van half werk. Als ik iets doe, doe ik het goed of ik begin er niet aan. Ik ken Katlijn al enkele jaren en volg haar online. Ze is heel professioneel en heeft aandacht voor details. Het event Word OpmerKelijk Geïnspireerd is daar het bewijs van. Dat is tot in de puntjes verzorgd en voorbereid. Bovendien brengt ze haar eigen verhaal heel sterk naar buiten. Al die dingen samen maakten dat ik haar vroeg om mij te helpen met mijn workshops.”

Begripvolle aanpak

“De aanpak van Katlijn was verrassend en duidelijk. Ze is heel gestructureerd te werk gegaan. Ik was onder de indruk van haar voorbereidend werk. Ik heb het razend druk en had zelden tijd om mijn voorbereidingen te maken. En dat begreep Katlijn. Ze heeft veel werk uit mijn handen genomen en vaak de voorbereidingen in mijn plaats gemaakt. Toch zaten we altijd op het juiste spoor. Dankzij die manier van werken ging het project vooruit en keerde ik na elke sessie met veel energie en goesting naar huis.”

Meer dan verwacht

“Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Katlijn. Mijn concept en de benamingen van de workshops voelen heel juist aan. Ik kijk er echt naar uit om ze te geven. Katlijn denkt heel strategisch mee en kan bijzonder creatief en uniek uit de hoek komen. Uitdagingen lijken daardoor helemaal geen onoverkomelijke obstakels. Ze heeft mij meer gegeven dan ik had verwacht. Zo bracht ze mij bijvoorbeeld in contact met mensen uit haar netwerk die interessant zouden kunnen zijn voor mij en die een meerwaarde konden betekenen in de groei van La Bottega.”

Echte aanrader

“Ik heb de begeleiding van Katlijn na mijn project al verschillende keren aangeraden. Als ik iemand tegenkom die worstelt met bepaalde aspecten van ondernemen of die met de hulp van Katlijn verder zouden kunnen groeien, dan spreek ik over haar. Ik vind dat OpmerKelijk echt een meerwaarde is voor ondernemers. En niet alleen de vrouwelijke. Want de begeleiding van Katlijn helpt je om bepaalde onderdelen in je onderneming of je ondernemerschap duidelijk te stellen en te professionaliseren.”

www.labottega.be

Wil jij ook een helder concept voor je workshops of onderneming? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.