Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Sarah Geebelen is allesbehalve een typische advocaat. Hoewel ze aan het hoofd staat van HuisRAAD Advocaten, wil ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van haar advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgde Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Sarah: “Ik werkte al enkele jaren voor een advocatenkantoor. Maar al snel bleek dat ik een andere visie had op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloot ik om mijn eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. Ik had voor mijn branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want ik wilde op een positieve manier duidelijk maken dat ik mijlenver sta van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een UNIZO-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

“Ik heb mijn hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. Ik was heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Ons kantoor is gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep is vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar het concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocatenbureaus.”

Weten waar je staat

“Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

“Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega

La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol  schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende workshops vanuit een doordacht concept. En dus klopte ze voor ondersteuning aan bij OpmerKelijk.

Karine: “Ik hou niet van half werk. Als ik iets doe, doe ik het goed of ik begin er niet aan. Ik ken Katlijn al enkele jaren en volg haar online. Ze is heel professioneel en heeft aandacht voor details. Het event Word OpmerKelijk Geïnspireerd is daar het bewijs van. Dat is tot in de puntjes verzorgd en voorbereid. Bovendien brengt ze haar eigen verhaal heel sterk naar buiten. Al die dingen samen maakten dat ik haar vroeg om mij te helpen met mijn workshops.”

Begripvolle aanpak

“De aanpak van Katlijn was verrassend en duidelijk. Ze is heel gestructureerd te werk gegaan. Ik was onder de indruk van haar voorbereidend werk. Ik heb het razend druk en had zelden tijd om mijn voorbereidingen te maken. En dat begreep Katlijn. Ze heeft veel werk uit mijn handen genomen en vaak de voorbereidingen in mijn plaats gemaakt. Toch zaten we altijd op het juiste spoor. Dankzij die manier van werken ging het project vooruit en keerde ik na elke sessie met veel energie en goesting naar huis.”

Meer dan verwacht

“Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Katlijn. Mijn concept en de benamingen van de workshops voelen heel juist aan. Ik kijk er echt naar uit om ze te geven. Katlijn denkt heel strategisch mee en kan bijzonder creatief en uniek uit de hoek komen. Uitdagingen lijken daardoor helemaal geen onoverkomelijke obstakels. Ze heeft mij meer gegeven dan ik had verwacht. Zo bracht ze mij bijvoorbeeld in contact met mensen uit haar netwerk die interessant zouden kunnen zijn voor mij en die een meerwaarde konden betekenen in de groei van La Bottega.”

Echte aanrader

“Ik heb de begeleiding van Katlijn na mijn project al verschillende keren aangeraden. Als ik iemand tegenkom die worstelt met bepaalde aspecten van ondernemen of die met de hulp van Katlijn verder zouden kunnen groeien, dan spreek ik over haar. Ik vind dat OpmerKelijk echt een meerwaarde is voor ondernemers. En niet alleen de vrouwelijke. Want de begeleiding van Katlijn helpt je om bepaalde onderdelen in je onderneming of je ondernemerschap duidelijk te stellen en te professionaliseren.”

www.labottega.be

Wil jij ook een helder concept voor je workshops of onderneming? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.