Opleiding UHasselt i.s.m. Opmerkelijk: Merkbeleving in de ‘phygital world’


Evenementgegevens


Hoe haal ik meer uit het digitale contact met mijn klanten?
En hoe creëer ik een geweldige merkbeleving als de klant plots voor mij staat of misschien zelfs bijna nooit meer voor mij staat?

Elke onderneming, winkel, dienstenleverancier is vandaag op zoek naar een evenwicht tussen de fysieke en digitale wereld.

Wat is je merk, waarvoor staat je merk en hoe kan je je merkbeleving samenhangend en doordacht tot haar recht laten komen in beide werelden?

Wat verwachten klanten van je merk? Van je producten en diensten? En van je klantreis? Hoe moet volgens hen jouw ‘tastbare wereld’ matchen met jouw digitale wereld?

Digitaal en fysiek is geen of-ofverhaal. Meer dan ooit hebben we geleerd dat het een en-enverhaal is. Je merkbeleving krijgt daardoor nieuwe, boeiende uitdagingen die om andere aandachtspunten vraagt in je business.

In vier interactieve avonden nemen we je mee in het verhaal van je merk (story experience), exploreren we het potentieel van de klantreis door een phygital wereld (interaction experience) en geven we je praktische en strategische tips om een duurzame klantrelatie uit te bouwen waarbij klanten met volle goesting terugkomen naar je business én mond-tot-mondreclame vertellen (connection experience).

Praktische aandachtspunten

  • We verwelkomen graag eigenaars-ondernemers, bestuurders, intrapreneurs … Kortom: mensen die kunnen beslissen over ‘het merk’. Mensen die operationeel verantwoordelijk zijn voor de merk- en klantbeleving van een bedrijf of organisatie zijn ook welkom. We raden je dan wel sterk aan om in duo te komen, samen met de eindverantwoordelijke van het merk.
  • We vinden het belangrijk dat je als deelnemer goed voorbereid aan de start komt. Daarom bezorgen we je vooraf wat leeswerk voor de aanvang van de opleiding, om zo iedereen op hetzelfde vertrekpunt te brengen. Om je business al te leren kennen en optimaal op maat te kunnen werken, bezorgen we je ook vooraf enkele voorbereidende vragen.
  • We verwachten als engagement dat je op elk van de vier sessies aanwezig bent, zodat je het optimale resultaat voor je merk- en klantbeleving kan behalen.

Iedereen die met klanten in contact komt in een commerciële context is gebaat met deze opleiding. Ongeacht of je actief bent in een product- of dienstenomgeving of te maken hebt met verkoop, advies, aftersales, klachtenbehandeling en/of onderhoud van de klantrelatie met je merk.

Praktische informatie

  • Organisator: UHasselt in samenwerking met Opmerkelijk
  • Experten: in deze opleiding brengen Prof. dr. Allard Van Riel (hoogleraar diensteninnovatie & marketing aan UHasselt en expert marketingonderwijs voor bedrijven) en Katlijn Voordeckers (brandingexpert voor kmo’s, familiebedrijven en lokale ondernemers en auteur van drie managementboeken) hun expertise samen.

  • Tijdstip: vier avondsessies startende op dinsdag 3/05/2022 en dan om de 14 dagen op 17/05, 31/05 en 14/06. Telkens van 18.30 tot 22.15 uur.
  • Locatie: Chocola-Tuti in Kampenhout (Vlaams-Brabant), zeer gemakkelijk bereikbaar vanaf de E314.
  • Inschrijvingsgeld: 1.495 euro excl. btw per deelnemer. De tweede deelnemer van dezelfde organisatie betaalt slechts 890 euro excl. btw. De kmo-portefeuille kan toegepast worden door zij die hiervoor in aanmerking komen (20% of 30% subsidie mogelijk).
  • Inbegrepen: alle werkdocumenten, het managementboek TOPgeMERKt, extra templates en tools uit TOPgeMERKt en catering (broodjes, drank, versnaperingen).
  • De opleiding zal georganiseerd worden op basis van de op dat ogenblik geldende coronamaatregelen.
  • Elke deelnemer ontvangt een getuigschrift van UHasselt School of Expert Education.

 

 

Docenten

Voor deze opleiding bundelen prof. dr. A. Van Riel van UHasselt en Katlijn Voordeckers van Opmerkelijk opnieuw de krachten.

 

Prof. dr. Allard Van Riel | UHasselt

Allard Van Riel is in 1987 afgestudeerd in de wijsbegeerte aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is sinds februari 2018 gewoon hoogleraar marketing, in het bijzonder diensteninnovatiemanagement, aan de Universiteit Hasselt. Hij verkreeg zijn doctorstitel aan de Universiteit Maastricht in 2003, en was daarna hoogleraar aan de Universiteit Luik (2004-2009) en de Radboud Universiteit Nijmegen (2009-2018).

Zijn passies binnen zijn vakgebied zijn dienstverlening en dienstenmarketing, waarbij hij steevast een consumentenperspectief hanteert en onderzoekt hoe consumenten waarde co-creëren in complexe dienstenomgevingen, zoals de publieke dienstverlening, het onderwijs en de zorg. Hij ontwikkelde modellen voor merkevaluaties voor de dienstensector en onderzocht recent nieuwe verdienmodellen, zoals circulaire modellen (deeleconomie), en tweezijdige modellen, zoals Uber en Airbnb. Sinds de jaren negentig is hij actief in verschillende postacademische opleidingen.

 

Katlijn Voordeckers | Opmerkelijk

Katlijn Voordeckers studeerde in 1995 af aan de Universiteit Hasselt als master in de toegepaste economische wetenschappen met specialisatie dienstenmanagement. Ze is sinds 2011 bestuurder van Opmerkelijk, een agency en academy gespecialiseerd in branding, communication en customer experience met een vast team van vier personen dat daarnaast goed is omringd door gedreven freelancers.

Met haar ruime ervaring als kmo-adviseur in de banksector en jarenlange expertise als Strategic Branding & Experience Expert bij Opmerkelijk begeleidt Katlijn samen met haar team groeiende kmo’s om hun merkidentiteit, merkverhaal, merkstrategie en merkbeleving sterker te maken én waar te maken in de huidige phygital ondernemerswereld. Ze is een creatieve conceptontwikkelaar die er met haar doordachte aanpak en opmerkelijke concepten voor zorgt dat ondernemers TOPgemerkt worden met hun business. Vooral groeiende ondernemers komen bij Opmerkelijk aankloppen, maar ook starters met een sterk businessidee zijn welkom.

In 2018 verscheen het tweede managementboek van Katlijn bij LannooCampus: VerMERKvuldig!: Je mond-tot-mondreclame vermenigvuldigen in drie stappen (3de druk). In 2021 lanceerde LannooCampus haar derde managementboek: TOPgeMERKt: Een grootse klantbeleving creëren in zeven stappen. Katlijn is een veelgevraagde spreker en trainer voor organisaties, bedrijven en universiteiten. Met haar kennis, enthousiasme en praktijkgerichte aanpak weet ze ondernemers, intrapreneurs en studenten telkens weer te inspireren. Dankzij haar inzichten leerden al duizenden ondernemers in Vlaanderen en Nederland hoe ze zelfs met hun kleine merk een echt TOPmerk kunnen creëren dat het onderscheid maakt, klanten enthousiasmeert en veel mond-tot-mondreclame genereert.

Samen met prof. dr. A. Van Riel van UHasselt geeft zij in het voorjaar van 2022 voor de vierde keer een opleiding aan UHasselt over branding en klantbeleving, gecombineerd met de inzichten uit haar TOPmerkmodel.