Testimonial Verhalen Vertalen

Hilde Neven, zaakvoerster van Verhalen Vertalen

Hilde Neven veranderde de naam van haar bedrijf Campana, dat ze oprichtte in 2006, onlangs in Verhalen Vertalen. “We vertalen het verhaal van onze klanten zowel letterlijk, van de ene naar de andere taal, als figuurlijk, omdat we het ook in een passende tekstvorm zoals een persbericht, advertorial, brochure, … kunnen gieten. De naam matcht helemaal met wie ik vandaag ben en wat ik klanten wil bieden, en klinkt in die zin heel vanzelfsprekend. En toch zou er helemaal geen sprake van zijn, als ik niet bij Katlijn had aangeklopt.”

“Aanvankelijk vertaalde ik louter zelf, maar al vrij snel ging ik ook op zoek RAZ_5439
naar versterking van andere vertalers. Om, op vraag van de klanten, meer talen te kunnen aanbieden, deadlines te kunnen blijven halen. Bovendien kreeg ik ook regelmatig de vraag om teksten van klanten te redigeren en teksten te schrijven. In die negen jaar heb ik een hele weg afgelegd. Want zelf vertalen, daar kom ik al even niet meer aan toe. Vandaag coördineer ik de diverse projecten, check ik vertalingen en schrijf ik uiteenlopende teksten, zowel commerciële als redactionele. Ondanks die groei, viel het me op dat ik nog steeds dacht als die beginnende freelance vertaler. En daardoor mijn eigen groei belemmerde. Zo was ik al een hele tijd toe aan een nieuwe website. Maar telkens wanneer ik wilde beginnen aan de structuur en teksten, blokkeerde ik helemaal. Er klopte iets niet, maar ik kon de vinger maar niet op de zere plek leggen.”

Onweer

“Op vakantie, schuilend in de wagen voor een Zuid-Frans onweer, besloot ik te doen waar ik al even aan dacht. En stuurde ik een mailtje naar Katlijn. Enkele weken later volgde het intakegesprek. Meteen kreeg ik het gevoel dat Katlijn mee was met mijn verhaal, met mijn angsten en mijn twijfels. En door de vragen die ze me stelde, de kanttekeningen die ze maakte, wist ik ook dat zij de ideale persoon zou zijn om mij te begeleiden. Ik heb daarna echt afgeteld naar dat eerste gesprek. En dat heb ik bij elk gesprek gedaan. Om iedere keer weer enthousiast thuis te komen, en opnieuw aan de slag te gaan met de vragen.”

Koffiekransje?

“Wat niet betekent dat je bij Katlijn een koffiekransje houdt, al zijn de koffies en pralines tijdens het gesprek wel mooi meegenomen (lacht). Maar zeker de eerste gesprekken krijg je het gevoel dat alles op losse schroeven komt te staan. Zo grondig neemt Katlijn alles onder de loep. Want niet alleen jij moet je huiswerk maken, ook Katlijn duikt helemaal mee in je bedrijfsverhaal. Dat maakt veel los, je merkt dingen op waar je niet eerder bij stilstond. Ik weet niet goed hoe Katlijn het doet, maar soms had ik het gevoel dat ze een kijkje in mijn hoofd kon nemen. Dan haalde ze net dat aan, waarmee ik leek te worstelen.”

Boenk

“Al vrij snel besloten we dat mijn bedrijfsnaam Campana de lading niet meer dekte. Vertalen was al een hele poos niet meer het enige waarvoor klanten me inschakelden, ik was de naam en de profilering ontgroeid. Bovendien kwam altijd opnieuw naar voren dat ik, of het nu om vertalen of schrijven gaat, heel erg veel belang hecht aan het verhaal van de klant. Daar moet je je in kunnen inleven als je een sterke vertaling wilt maken, of een passende tekst wilt schrijven. Toen Katlijn de naam Verhalen Vertalen voorstelde, was dat er voor mij dan ook ‘boenk’ op. Vanaf dan trok de mist in mijn hoofd weg, werd alles helder. De verdere uitwerking van het concept verliep heel vlot. Het eerste resultaat voor de buitenwereld, een gloednieuwe site, is net gelanceerd. Van heel wat klanten krijg ik te horen dat ‘het verhaal nu helemaal klopt’. Ik denk dat dat zowel voor Katlijn als voor mij, het mooiste compliment is. Al besef ik ook, dat mijn nieuwe verhaal nu pas begint …”

Een jaar later…

Hilde: “Het is nauwelijks te geloven dat het al een jaar geleden is dat ik een traject bij Katlijn gevolgd heb. Ik heb met haar begeleiding zo gericht en intensief aan mijn bedrijf gewerkt dat dat jaar voorbijgevlogen is. Het businesstraject was op elk vlak een voltreffer. Dankzij mijn nieuwe naam, heldere concept en doordachte communicatie trek ik de opdrachten aan die ik graag doe en is mijn omzet gestegen. Er is een trein vertrokken die snel vooruitgaat!

Het traject was intensief, maar heel fijn om te doen. Katlijn is een brandingexpert, maar ze helpt je ook om de juiste strategische beslissingen te nemen. Ze koppelt haar inzicht aan de persoon én het bedrijf waarmee ze samenwerkt. Je krijgt dus een strategie die echt bij je past. Dankzij het traject ben ik als persoon en als onderneemster gegroeid.”

LOGO_VERHALEN VERTALEN ZONDER BASE-01

www.verhalenvertalen.be

Wil je ook samen met Katlijn de weg naar een succesvolle branding en een helder concept bewandelen?  Neem dan gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend intakegesprek.

Plaats een reactie

Je email zal nimmer op deze site vertoond worden, noch met anderen gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*
*