Testimonial What a Story

Kristien Sterkens, zaakvoerster van What a Story

Het kriebelde bij Kristien Sterkens. Als moeder van twee jonge kinderen met veel activiteiten zocht ze een creatieve job die ze van thuis uit kon doen. Het resultaat? What a Story, een webshop voor tijdloze stoere sjaaltjes. Om goed aan haar nieuwe professionele uitdaging te beginnen, vroeg ze Katlijn van OpmerKelijk om haar te helpen met haar concept en branding.

Kristien: “Ik heb ervaring in verschillende sectoren en werkte voor meerdere grote bedrijven. Ik studeerde bedrijfsbeheer met als optie bedrijfscommunicatie en was onder meer grafisch vormgever. Om praktische redenen wilde ik van thuis uit werken. Met twee actieve, opgroeiende kinderen en een man met een hele drukke baan, vond ik dat geen overbodige luxe. Dus ging ik op zoek naar een job waarbij ik mijn tijd vrij kon invullen én mijn creatieve ei kon leggen. Zo kreeg What a Story, een webshop met mijn eigen sjaaltjeslijn, stilaan vorm in mijn hoofd.

SOS branding

Er is een groot verschil tussen een idee hebben en dat in de praktijk uitwerken. Kristien: “Samen met mijn schoonzus, Madam Confituur, ging ik naar de boeklancering van Onderneemster zkt sterk merk, het boek over branding en communicatie dat Katlijn samen met Sara Reymen schreef. Heel inspirerend! Het boek is zo toegankelijk en praktisch geschreven dat ik besloot om het te gebruiken voor de lancering van What a Story. Maar na enkele maanden merkte ik dat ik hulp nodig had om mijn eigen sterke merk in de wereld te zetten. Ik zocht een klankbord om tot beslissingen te komen en had nood aan brandingexpertise. Daarom vroeg ik aan Katlijn om mij te begeleiden. En dat bleek een goede beslissing!”

Luisteren, nadenken, doen

De aanpak van Katlijn viel in de smaak. Kristien: “Katlijn kijkt echt naar wie je bent. Ze luistert heel goed naar je verhaal en neemt de tijd om te achterhalen wat je doelen precies zijn. Van daaruit denkt ze verder door en gaat ze aan de slag om samen met jou je concept op te bouwen en uit te werken. De meerwaarde die ze biedt, is onbetaalbaar. Ze zorgt ervoor dat je verhaal professioneel klopt en dat je branding vanaf het begin goed zit. Bovendien denkt ze commercieel mee. Kortom: ze zorgt ervoor dat je je doelen op de juiste manier bereikt.”

De juiste boodschap

“Centraal in de begeleiding van Katlijn staat de vraag wat je gaat doen en voor wie. Katlijn hecht veel belang aan storytelling. Ze helpt je om te bepalen wat je wel en niet gaat vertellen, en definieert de steppingstones in je branding. We hebben nauwkeurig mijn doelgroep in kaart gebracht en mijn collecties omschreven. Zo krijg je een heel helder en afgelijnd concept dat je in de praktijk ook tijdwinst oplevert. Ik weet bijvoorbeeld precies welke stoffen en kleuren ik moet aankopen, en verlies geen tijd en energie aan de laatste trends volgen. Ik blijf trouw aan mijn boodschap, mijn eigen stijl en sterk merk.”

Blijven ontdekken

Ook het brandingplan dat Kristien kreeg, maakte indruk. Kristien: “Zo’n brandingplan is echt uniek. Er zitten zoveel ideeën in. Elke keer dat ik het lees, ontdek ik nieuwigheden en krijg ik inspiratie. Het brandingplan is een handig naslagwerk. Het is een kapstok voor je branding, die je helpt om trouw te blijven aan je concept.”

Open en eerlijk

“Katlijn is een heel aangename vrouw. Ze was voor mij het klankbord dat ik nodig had. Ze is niet bang om eerlijk haar mening te geven en onderbouwt die altijd met argumenten. Ze geeft haar visie en helpt je met haar ervaring en knowhow om de juiste beslissingen te nemen. En heel belangrijk: ze heeft aandacht voor jou en doet niets waar jij niet achter staat. Ze drukt haar wil niet door, maar geeft wel duidelijk aan wat de beste oplossing zou zijn. Mijn samenwerking met haar was een hele positieve ervaring. Ik ga trouwens een vervolgtraject doen. Iedereen die op zoek is naar een sterke branding en openstaat voor nieuwe ideeën, moet zeker bij OpmerKelijk langsgaan!”

Logo What a Story

www.facebook.com/whatastory.belgium

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend intakegesprek.

Plaats een reactie

Je email zal nimmer op deze site vertoond worden, noch met anderen gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*
*