Testimonial Stiene Kookt

Opmerkelijk testimonials

Tamara Borremans, zaakvoerster van Stiene Kookt

Koken met kleur. Dat doe je met de praktische en fleurige keukentools van Stiene Kookt. Het jonge bedrijf organiseert workshops en homeparty’s met leuke en stijlvolle keukenbenodigdheden die garant staan voor kleur en gezelligheid rond elke keukentafel. Zaakvoerster Tamara Borremans stapte in het businesstraject van OpmerKelijk met een duidelijk doel: haar concept juist en doordacht in de markt zetten.

“Ik organiseerde vroeger homeparty’s met juwelen. Een leuk product, maar op beurzen merkte ik dat ik altijd meer tijd doorbracht op de keukenafdeling. Het duurde dan ook niet lang voor ik van juwelen naar keukenbenodigdheden overstapte. Ik wilde Stiene Kookt mooi in de wereld zetten en de juiste keuzes maken om via een goede branding eruit te springen. Maar om dat te realiseren moest ik hulp inroepen.”

Brandingplan als gids

Geduld, overleg en expertise bleken sleutelwoorden. Tamara: “Als jonge onderneemster komt er heel wat op je af. Je moet zoveel beslissingen nemen dat je soms het overzicht verliest. Katlijn heeft structuur geboden. Aan mij en daardoor ook aan het hele team. Ze stelde de juiste kritische vragen en dwong ons om keuzes te maken. Zo werd het duidelijk waar we naartoe wilden en vooral hoe we daar moesten geraken. Het brandingplan dat we samen met Katlijn opstelden, was én is een echte houvast. Het omvat werkelijk alle aspecten om van onze branding een succes te maken.”

Wie het kleine niet eert …

“Katlijn kent haar metier en heeft naast the big picture ook oog voor de details die een groot verschil maken. Zo heeft ze ons bijvoorbeeld het advies gegeven om meer kleur in ons logo te brengen. En toen we onze opendeurdag in een parochiezaaltje wilden organiseren, maakte zij ons duidelijk dat zo’n locatie niet past bij de sfeer en de gezelligheid die Stiene Kookt uitstraalt. Het zijn kleine dingen, maar ze hebben wel een grote impact. Katlijn geeft ons voortdurend tips om onze werking te optimaliseren. Zo werkten we vroeger met meerdere merken. Klanten konden kiezen uit meerdere catalogi. We moesten de producten altijd per vijf aankopen, terwijl klanten vaak maar één of twee stuks wilden. Het gevolg? We zaten voortdurend met een grote stock. En dat was niet efficiënt. Katlijn heeft ons geleerd om ons productgamma af te bakenen en keuzes te maken. Dat heeft geleid tot een efficiënt en eenduidig concept.”

Een duidelijke visie

Ambitieuze onderneemsters weten wat ze willen, maar vinden het vaak niet gemakkelijk om hun missie en visie met de wereld te delen. Tamara: “Een missie en visie uitschrijven was voor mij ongetwijfeld de moeilijkste opdracht van het traject. Ik moest antwoorden geven op vragen waar ik nauwelijks bij had stilgestaan. Waar sta ik nu? Waarvoor sta ik? Waar wil ik naartoe? Hoe wil ik dat mijn klanten mij zien? Wat wil ik? Ik wilde ‘pottekes’ verkopen. Katlijn liet me inzien dat klanten meer verwachten. Nu bied ik hen een beleving aan.”

Gelukkige zaakvoerder, medewerkers én klanten

Een businesstraject volgen heeft een gunstig effect op iedereen in een onderneming. Tamara: “De uitrol van het brandingplan heeft niet alleen een positief effect op mij, maar ook op al onze medewerkers. Katlijn reikt naast dat uitgewerkt en doordacht brandingplan, ook heel nuttige tips aan waardoor wij allemaal kunnen werken in een afgebakende structuur. Het resultaat is dat iedereen zich goed in zijn vel voelt en heel enthousiast meewerkt aan de toekomst van Stiene Kookt. En dat merken onze klanten. We hebben een sterk imago en onze klanten weten waarvoor we staan.”

Branding for dummies

“Katlijn is een straffe madam die echt van aanpakken weet. Ze is streng maar rechtvaardig, stelt de juiste kritische vragen en staat open voor discussie. Zo kom je tot inzichten, zonder dat je het beseft. Haar grootste sterkte is dat ze ook oog heeft voor de partner achter de onderneemster. Want die zit ook mee in het verhaal en wordt vaak vergeten. Daarnaast slaagt ze erin om de brandingmaterie in mensentaal over te brengen en laat ze je ook kennismaken met haar uitgebreide netwerk. Een businesstraject is voor een jong bedrijf een hele investering, maar het biedt op lange termijn zeker een meerwaarde. Ik zou het dan ook aan elke onderneemster aanbevelen die haar bedrijf vanaf dag één op de juiste manier wil profileren.”

stiene-kookt

 

 

 

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend intakegesprek.