Testimonial AAmelio

Opmerkelijk testimonials

Lucienne Saesen, zaakvoerster van AAmelio

 

Lucienne SaesenLucienne Saesen schreef voor haar MBA een thesis over de pijnpunten in de werking van hedendaagse kmo’s. Voornaamste conclusie? Zaakvoerders en hun teams moeten te veel tijd, geld en energie besteden aan taken die niet tot hun kernactiviteiten behoren. Het gevolg? Een inefficiënte werking. Die slotsom was meteen de basis voor het businessconcept van AAmelio: door ondernemers bij te staan in hun non-corebusiness, verhoogt AAmelio het ondernemersplezier en bereiken bedrijven meer met minder middelen.

Om haar concept gestructureerd en doeltreffend in de markt te zetten, volgde Lucienne een businesstraject bij OpmerKelijk.

“Kmo’s (of in Nederland: mkb’s) kunnen vaak heel wat hulp gebruiken. Toch staan veel zaakvoerders afkerig tegenover het idee om de taken waarop ze zelf minder goed scoren, uit handen te geven. Dat is jammer, want die terughoudendheid staat een optimale bedrijfswerking in de weg en maakt dat ik mijn doelgroep omzichtig en met de juiste boodschap moet benaderen. Alleen zo kan ik hun vertrouwen winnen en mijn concept doen aanslaan. Om dat te realiseren klopte ik bij OpmerKelijk aan. Ik kende Katlijn via via en had veel goede dingen over haar gehoord. Zij was de juiste persoon om een brandingplan voor AAmelio op te stellen.”

AamelioIn stappen naar een warme boodschap

Anderen van je passie en expertise overtuigen, is geen gemakkelijke opdracht. Lucienne: “Het is niet evident om je boodschap zo te verpakken dat anderen er ook enthousiast over worden. Zelf weet je heel goed waarvoor je staat, maar om onder woorden te brengen waar je publiek warm van wordt, is een hele uitdaging. Bovendien moet je boodschap gemakkelijk verteerbaar zijn.

Je moet goed nadenken over wat en hoe je wilt communiceren. Katlijn heeft me daar uitstekend mee geholpen. Ze gaf me de raad om te kiezen voor een stapsgewijze opbouw en een laagdrempelig concept waarbij mijn klanten kunnen kiezen uit verschillende trajecten. Elk traject is weer wat uitgebreider dan het vorige. Zo krijgen mijn klanten de kans om met mijn expertise kennis te maken en win ik stap voor stap hun vertrouwen.”

Geanimeerde gesprekken

“Ik vond de gesprekken heel leuk, maar zag niet altijd the big picture omdat ik er te kort op zat. Ik ben een persoon van facts en figures en streef – naar analogie met de markt waarop ik actief ben – naar instantresultaten. Katlijn denkt op lange termijn en hanteert een logische en gestructureerde opbouw. Daardoor botste het wel eens tussen ons. We hebben vooral lang gediscussieerd over mijn missie en visie. Dat is de essentie van je bedrijf en die moet dus perfect verwoord zijn. Wat schrijf je wel en wat niet? Extra moeilijkheid was dat mijn partner Patrick Bruynen ook in het bedrijf zit en een dienst aanbiedt die iets verder van mijn kernactiviteiten staat. We moesten dus voortdurend het midden houden tussen een geheel zijn, maar toch onderscheidend. Gelukkig is Katlijn een sterke madam met veel ervaring die weet hoe je zoiets aanpakt. Het was geen gemakkelijk proces, maar we zijn er sterker uit gekomen.”

Een gespierd brandingplan

“Zonder Katlijns begeleiding zou ik niet staan waar ik nu sta. Ik zou nog steeds met mezelf aan het overleggen zijn. Katlijn heeft me geholpen om keuzes te maken. Ze was soms heel kordaat en dat was nodig. Er kruipt gaandeweg veel emotionaliteit in je verhaal en daar is in je communicatie niet altijd plaats voor. Je passie moet blijven, maar het geheel moet zakelijk en professioneel zijn. Katlijn geeft heel goed richting en schept duidelijkheid. Ze behandelt het hele spectrum van je branding, inclusief advies over je logo en je website. Zo krijg je een brandingplan waarop je kunt bouwen. Ze gaat er echt voor en voelt goed aan met wie ze te maken heeft. Ik ben dan ook heel tevreden over mijn traject en over onze samenwerking.”

www.aamelio.be

Streef je ook naar een uitgewerkt brandingplan voor je zaak? Neem contact op met Katlijn Voordeckers voor meer informatie of een vrijblijvend intakegesprek.

Plaats een reactie

Je email zal nimmer op deze site vertoond worden, noch met anderen gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*
*